گروه‌های تکفیری ریشه در اندیشه خوارج نهروان دارند


گروه‌های تکفیری ریشه در اندیشه خوارج نهروان دارند

خبرگزاری تسنیم: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: گروه‌های تکفیری ریشه در اندیشه‌های منحرف خوارج نهروان و وهابیت دارند که علیه اعتقادت و آیین اسلامی، ضد تشیع و اهل سنت تلاش می‌کنند.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قم، با اشاره به برگزاری کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه اسلام در قم، اظهار کرد: برگزاری این کنگره در راستای خطر این فرقه برای بشریت، اسلام و مسلمانان است و برگزاری آن در قم نیز حاوی پیام‌های بی‌شماری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره جریان‌های افراطی در قم، افزود: برگزاری این کنگره در قم نشانه احساس خطر مرجعیت و در برابر فتنه تکفیرها است که نیازمند چاره‌اندیشی در این راستا از سوی نخبگان جهان اسلام و علمای جهان اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برگزاری این همایش در طول تاریخ در اذهان بشری می‌ماند که جهان تشیع با حمایت از اندیشمندان قم در برابر این گروه مستبد ایستادگی کردند.

وی با اشاره به پیام‌های کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه اسلام عنوان کرد: هم‌اندیشی علما برای تحکیم و تقویت برادری اسلامی و دینی و دعوت به تعامل میان مذاهب بر پایه حکمت و جدال احسن، تلاش برای هم‌افزایی نسبت به خطر جریان تکفیری‌ها برای مسلمانان و تلاش برای شناساندن توطئه، طرد و از بین بردن جریان‌های تکفیری برای امت اسلامی برگزارشده است.

آیت‌الله کعبی گفت: اتاق فکر دشمنان اسلام که برای سو استفاده از جهل برخی افراد شکل‌گرفته‌اند با برگزاری این کنگره از بین می‌رود، زیرا این جریان‌ها با درون‌مایه تحجر و تعصب به‌دوراز عقل شکل‌گرفته‌اند، بنابراین مهم‌ترین رسالت ما گوشزد کردن خطر جریان تکفیری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعامل علمای اسلام، تاکید کرد: برگزاری این کنگره فرصتی برای تعامل و گفتمان علمای اسلام درزمینهٔ از بین بردن بزرگ‌ترین دشمن و معضل بشریت است، زیرا وجود این گروه سبب دین هراسی و اسلام هراسی شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به درون‌مایه فکری گروه‌های تکفیری، اظهار کرد: گروه‌های تکفیری ریشه در خوارج نهروان  و وهابیت دارد که علیه اعتقادت و آیین اسلامی، ضد تشیع و اهل سنت تلاش می‌کنند، بنابراین با هم اندیشی باید این بحران را از بین برد.

وی افزود: این گروه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با حسد و کینه‌ورزی فتنه جنگ مذهبی را به وجود بیاورند و بنابراین آسیب‌های این جریان در کنگره باید بررسی شود و بهترین راه آن نیز بسیج و اتحاد همه ما در برابر این جریان است.

آیت‌الله کعبی با اشاره به نقش مرجعیت و فتوا در تبیین وظیفه دینی و هدایت افکار عمومی، تصریح کرد: تلاش برای از بین بردن فرقه‌های انحرافی و تکفیری با حمایت  مراجع یکی از مهم‌ترین از دستاوردهای این کنگره در افکار عمومی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon