طرح توسعه شهرهای مرزی بدون در نظر گرفتن موضوع مرز کارایی ندارد

طرح توسعه شهرهای مرزی بدون در نظر گرفتن موضوع مرز کارایی ندارد

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: طرح توسعه شهرهای مرزی اگر بدون در نظر گرفتن موضوع مرز دنبال شود، ناقص و ناکارامد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ ابراهیم حسینی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با محوریت بررسی طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی کردستان اظهار کرد: طرح های توسعه شهرهای مرزی باید با نگاه ویژه به مدیریت مرزها صورت گیرد.

وی گفت: طرح توسعه شهرهای مرزی اگر بدون در نظر گرفتن موضوع مرز دنبال شود ناقص بوده و کارایی چندانی ندارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان مرز را به عنوان نماد صلح، ثبات، آرامش و اقتدار یک کشور عنوان و خاطرنشان کرد: مرز در شهرهای مرزی نباید جداگانه دیده شود و باید در مباحث توسعه‌ای نگاه ویژه‌ای به آن معطوف شود.

وی با بیان این که نیروهای مسلح معمولاً در سطح دنیا به دنبال انسداد مرزها هستند گفت: اما نیروهای مسلح کشور این نگاه را ندارند و معتقد به مدیریت مرز هستند که در آن سهم مردم، حاکمیت و نقشی که مردم می‌توانند در امنیت داشته باشند دیده می‌شود.

حسینی مدیریت مرز را داشتن یک نگاه همه جانبه به مرز به عنوان نماد صلح و اقتدار دانست و افزود: با توجه به این مسئله انتظار می‌رود به طور شایسته و ویژه به مسئله مرز در طرح‌های توسعه و عمران نواحی توجه شده و موضوع به درستی مدیریت شود.

وی تاکید کرد: مبادلات مرزی باید بر اساس قوانین و مقررات نظام صورت گیرد تا بتوان از وقوع بی نظمی‌های موجود با عنوان قاچاق در مرز جلوگیری کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تاکید بر ضرورت حرکت در مرزها به سمت ایجاد اشتغال پایدار و در شان مردم گفت: شغل‌های قاچاق که اکنون در مرز وجود دارد شغل نیست و دلخوش کردن به آن می‌تواند آسیب‌های جدی بر کشور وارد کند که باید برای جلوگیری از گرایش مردم به سمت اشتغال کاذب به فکر ایجاد اشتغال منطقی و قابل قبول برای مردم نقاط مرزی باشیم.

وی با اشاره به موضوع گردشگری در طرح‌های توسعه و عمران نواحی تصریح کرد: در نقشه گردشگری طرح‌های توسعه استان باید موضوع دفاع مقدس و مجاهدت‌های صورت گرفته در استان در نظر گرفته شود چرا که این موضوع جذابیت های فراوانی برای مردم دارد.

حسینی با بیان این که مردم استان کردستان مردمی متدین بوده و از ظرفیت بالایی برای پذیرش برنامه‌های فرهنگی درباره دفاع مقدس برخوردار هستند افزود: در حوزه یادمان‌ها و جاده‌های دسترسی به آن در استان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستیم که باید از آن استفاده کرد و همچنین در مسیر شهر سقز تا بانه حماسه‌های ویژه و برجسته‌ای اتفاق افتاده که باید در توسعه گردشگری در نظر گرفته شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه ویژه پدافند غیر عامل در طرح‌های توسعه  و عمران نواحی به ویژه در شهرهای مرزی گفت: در دوران دفاع مقدس در شهر بانه به علت عدم توجه به پدافند غیر عامل در زیرساخت‌ها مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد شد بنابراین در توسعه شهرهای مرزی باید به آن توجه ویژه شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon