اعتراضات مانع تخریب منازل عوامل عملیات استشهادی در قدس شد

اعتراضات مانع تخریب منازل عوامل عملیات استشهادی در قدس شد

خبرگزاری تسنیم: منابع فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی تخریب منازل عوامل عملیات استشهادی در قدس اشغالی را تا زمان رسیدگی به اعتراضات به تعویق انداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، «محمد محمود» وکیل موسسه الضمیرگفت که مسئولان رژیم اشغالگر شب گذشته اقدامات مربوط به تخریب منازل معتز حجازی، غسان و عدی ابو الجمل را متوقف کردند تا به اعتراضاتی که موسسه مذکور به همراه موسسه «هموکید» به دادستانی نظامی ارائه می کند، رسیدگی شود.

وی افزود که این دو موسسه اعتراضات به تخریب خانه های حجازی و ابو جمل را به دادستانی نظامی ارائه خواهند کرد.

این در حالی است که مسئولان رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گذشته ابلاغیه تخریب منازل این خانواده ها را به آنها تحویل داد.

غسان و عدی ابو جمل هفته پیش در یک عملیات استشهادی با حمله به یک کنیسه در قدس اشغالی 6 صهیونیست را به هلاکت رسانده و 13 نفر دیگر را زخمی کردند.

25 هزار نفر از مردم مصالح ساختمانی دریافت می کنند

«رابرت سری» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه اعلام کرد که بر اساس توافق سه جانبه بین اسرائیل، دولت وفاق ملی و سازمان ملل در ماه سپتامبر گذشته، از اوایل هفته آینده نزدیک به 25 هزار نفر از صاحبان خانه در غزه می توانند مصالح ساختمانی برای تعمیر خانه های خود دریافت کنند.
وی افزود که دولت وفاق ملی بزودی در بیانیه ای به صورت مفصل روند واردات مصالح ساختمانی لازم را اعلام خواهد کرد.
هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که طی هفته های آینده همه افراد در غزه می توانند به مصالح ساختمانی مورد نیاز دست پیدا کنند و خانه های خود را تعمیر و یا در منطقه ای که پیش از جنگ خانه هایشان قرار داشت، احداث نمایند.

حماس هر گونه ارتباط با دستگاه های امنیتی در غزه را رد کرد

جنبش حماس هر گونه ارتباط با دستگاه های امنیتی در نوار غزه را رد کرد و از «رامی حمد الله» نخست وزیر دولت وفاق ملی خواست تا به مسئولیت های خود عمل نماید.
«سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: جنبش حماس هیچ ارتباطی با مرجعیت دستگاه های امنیتی در نوار غزه ندارد و رامی حمد الله و وزیر کشور آن باید به وظایف خود عمل کرده و فرار از انجام مسئولیت ها را متوقف کنند.
حمد الله در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه الجزیره گفته بود که حماس مسئول کنونی امنیت در نوار غزه است و دولت وفاق ملی نمی تواند در سایه اوضاع نابسامان این منطقه به وظایف خود عمل کند.
حمد الله همچنین شناسایی عاملان انفجار منازل تعدادی از رهبران جنبش فتح در غزه را خواستار شد.

عبد ربه: اسرائیل می خواهد وحشیانه ترین جنگ در جهان را به راه بیاندازد

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) گفت که اسرائیل می خواهد از طریق تبدیل درگیری ها به درگیری دینی، وحشیانه ترین درگیری ها و جنگ ها در جهان را به راه بیاندازد.
عبد ربه طی اظهاراتی در رام الله تاکید کرد: در قدس گروه های افراطی وجود دارند که اسرائیل آنها را رهبری می کند و اسرائیل سعی دارد وحشیانه ترین درگیری و جنگ در جهان یعنی جنگ دینی را به راه بیاندازد که به ایجاد تنش های بیشتر در منطقه و جهان منجر خواهد شد.
وی افزود: ما بارزترین مبارزان علیه تروریسم و خشونت هستیم و تروریسم هیچ روزی گزینه ما نبوده است، منبع تروریسم رژیم اشغالگر است و دلیل آن هم این است که دو ماه پیش 2500 نفر در غزه شهید شدند که یک سوم آنها را زنان تشکیل می دادند.

فراخوان علمای فلسطین برای قیام امت های عربی و اسلامی جهت دفاع از قدس و مسجد الاقصی

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان ـ شاخه فلسطین ـ از امت های عربی و اسلامی خواست تا برای دفاع از مسجد مبارک الاقصی و شهر قدس اشغالی در برابر تجاوزات اشغالگران صهیونیست دست به یک قیام گسترده بزنند.
«مروان ابوراس» از این امت ها خواست تا در برابر تعرضات دشمن صهیونیستی به مسجد الاقصی و بیت المقدس و مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل و چشم پوشی از بیت المقدس واکنش نشان دهند. 
وی این پرسش را مطرح کرد که علمای امت در قبال تجاوزات شهرک نشینان و نظامیان صهیونیستی به قدس و مسجد الاقصی دست به چه کاری زده اند؟
وی علمای امت را به خیزش برای رهبری امت به سمت یک انقلابی گسترده جهت دفاع از قدس فرا خواند و گفت که سکوت در برابر رخدادهای قدس و مسجد الاقصی تحت هیچ شرایطی جایز نیست، زیرا آنها جزء مقدسات اسلامی تمام امت به شمار می روند و فقط به مردم فلسطین تعلق ندارند. 
ابوراس تصریح کرد: عملیات شهادت طلبانه قدس ادامه خواهد داشت و به کل سرزمین فلسطین کشیده خواهد شد، زیرا خشونت، خشونت به بار می آورد و خون ، خون به پا می کند.
این چهره دینی فلسطین یادآور شد: اوضاع فلسطین روز به روز متشنج تر می شود، زیرا دشمن صهیونیستی جز زور زبان دیگری را نمی فهمد.
نماینده پارلمانی حماس از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا از دریچه وظیفه ملی و احساس مسئولیت در زمینه پاسداری از مسجد الاقصی نقش آفرینی کنند، زیرا قدس و مسجد الاقصی تنها به مردم فلسطین تعلق ندارند، بلکه به کل امت تعلق دارند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان