کاهش ۱۹ درصدی ارزش صادرات ایران در تابستان ۹۳

کاهش 19 درصدی ارزش صادرات ایران در تابستان 93

خبرگزاری تسنیم: بانک جهانی اعلام کرد ارزش صادرات ایران در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ برابر با تابستان ۹۳ با افت ۱۹.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و واردات ایران در همین مدت رشد ۰.۳ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی در بخشی از جدیدترین گزارش ماهانه خود به وضعیت صادرات و واردات کشورهای جهان پرداخته و از افت 19.3 درصدی صادرات ایران(بر اساس قیمت های صادراتی) در سه ماهه سوم 2014 برابر با تابستان 93 خبر داده است.

در حالی رشد صادرات ایران در سه ماهه سوم 2014 منفی شده است که طی سه ماهه دوم 2014 صادرات ایران رشد 6.8 درصدی را تجربه کرده بود. در سه ماهه نخست 2014 نیز رشد صادرات ایران منفی 3.7 درصد برآورد شده است.

افت شدید قیمت نفت عامل اصلی کاهش صادرات ایران(بر اساس قیمت های صادراتی) در سه ماهه سوم 2014 بوده است. صادرات عربستان نیز که صادرکننده عمده نفت است در این دوره افت 18.4 درصدی داشته است.

صادرات کشورهای درحال توسعه در سه ماهه سوم 2014 با رشد 5.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

با وجود افت قابل توجه صادرات ایران در سه ماهه سوم 2014 واردات ایران در همین دوره رشد 0.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. رشد واردات ایران در سه ماهه دوم و سه ماهه نخست 2014 صفر بوده است.

واردات کشورهای درحال توسعه در سه ماهه سوم 2014 با کاهش 1.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه