سند آمایش کردستان در طرح‌های توسعه ناحیه‌ای استان مد نظر باشد

سند آمایش کردستان در طرح‌های توسعه ناحیه‌ای استان مد نظر باشد

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان بر ضرورت توجه به سند آمایش کردستان در طرح‌های توسعه ناحیه‌ای استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ارسلان ازهاری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با محوریت بررسی طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی کردستان با اشاره به این که نرخ رشد جمعیت نباید تنها معطوف به مرکز استان شود اظهار کرد: سقز دومین شهرستان استان هم به لحاظ ساختار جمعیتی و هم مسائل زیرساختی است و نباید نرخ رشد جمعیت آن کمتر از متوسط استان در نظر گرفته شود.

وی گفت: در طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی استان کردستان نرخ رشد جمعیت استان 1.36 بوده و نرخ رشد جمعیت سقز 1.2 در نظر گرفته شده است که منطقی نیست و نیاز به بازنگری دارد.

معاون توسعه و برنامه‌‌ریزی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی استان، نرخ رشد جمعیت سقز باید بیشتر در نظر گرفته شود تا بتوان از مهاجرت مردم به مرکز استان جلوگیری کرد.

وی با اشاره به طرح موضوع بیکاری در توسعه و عمران ناحیه شمالی استان گفت: در افق طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی استان، اشتغال در بخش خدمات به 46 درصد با فرض ایجاد تعادل سازی رسیده است در صورتی که برای ایجاد نرخ اشتغال در زیرساخت های بخش صنعت پیشنهاد جدیدی ارائه نشده است.

ازهاری به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در مناطق مرزی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کارکرد منطقه ویژه اقتصادی تغییر پیدا کرده و با رویکرد منطقه آزاد تجاری دیده می‌شود و باید با این رویکرد در طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به سند آمایش استان در طرح‌های توسعه ناحیه‌ای گفت: سند آمایش استان یک سند بالادستی است اما هرگونه مطالعاتی که صورت می‌گیرد به عنوان طرح‌های پایین دستی است که باید طرح‌های توسعه در چارچوب اسناد بالادستی تهیه و تنظیم شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon