لاوروف: غرب به دنبال تغییر رژیم در روسیه است

لاوروف: غرب به دنبال تغییر رژیم در روسیه است

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه روسیه غرب را به تلاش برای تغییر رژیم در این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه غرب را به تلاش برای تغییر رژیم در این کشور متهم کرد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به تنش‌هایی که میان روسیه و اتحادیه اروپا درخصوص اوکراین ایجاد شده است گفت که روسیه به دنبال قطع روابط با اروپا نیست اما این روابط به سادگی به شرایط پیش از بروز این تنش باز نخواهد گشت.

وی در ادامه گفت: اما ما به روابطی همانند آنچه در گذشته داشتیم نیازی نداریم. روابط ما اینگونه بود که روسیه باید این کار و آن کار را انجام دهد. ما خواستار همکاری در حالت متوازن هستیم.

لاوروف در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: رهبران کشورهای غربی آشکارا اعلام کرده‌اند که تحریم‌های علیه روسیه باید بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی گذاشته و باعث شکل‌گیری اعتراضات عمومی شود. غرب به دنبال تغییر سیاستهای رژیم در روسیه نیست. آنها به دنبال تغییر رژیم هستند و این مسئله را هیچکس عملا رد نمی‌کند.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به تنش‌های ایجاد شده در اوکراین تاکید کرد:  گسترش هرگونه ایدئولوژی، چه دموکراتیک، کمونیستی و یا هر نوع دیگر نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

به اعتقاد لاوروف ایدئولوژی باعث نادیده گرفتن برخی مشکلات از سوی کشورهای اروپایی شده است، مشکلاتی که روسیه معتقد به حل آنها است. وی به عنوان مثال به  عدم تمایل رهبران اروپایی برای صحبت درباره به آزار و اذیت اروپایی‌ها از سوی شبه‌نظامیان تندرو اسلامی اشاره کرد. زیرا به اعتقاد این رهبران طرح چنین موضوعاتی از لحاظ سیاسی نادرست است.

وی در پایان آمریکا را به طرح ادعای رهبری جهانی در مقطعی متهم کرد که هم منابع و هم سیاست‌های رهبری این کشور در حال افول است.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان