مصاف همه‌پرسی مردمی بحرین با انتخابات فرمایشی حکومتی

مصاف همه‌پرسی مردمی بحرین با انتخابات فرمایشی حکومتی

خبرگزاری تسنیم: همه‌پرسی تعیین حق سرنوشت علی‌رغم سرکوب آل‌خلیفه همچنان در حال برگزاری است و در مقابل نیز اخبار فراوانی مبنی بر مشارکت تعداد زیادی از اتباع خارجی که با اهداف سیاسی صاحب شناسنامه بحرینی شده‌اند، در انتخابات پارلمانی این کشور وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش‌ها و تصاویر مخابره شده از بحرین، علی‌رغم سرکوب بسیار شدید و محاصره روستاها از سوی نیروهای امنیتی، تاکنون تعداد زیادی از مردم در همه‌پرسی تعیین سرنوشت شرکت کرده‌اند.

"ضیاء البحرانی" یکی از رهبران جنبش 14 فوریه بحرین اعلام کرده است که میزان مشارکت مردم در همه‌پرسی تعیین سرنوشت حیرت‌آور و فراتر از انتظار بوده است.

دکتر راشد الراشد یکی از رهبران جنبش 14 فوریه بحرین پیشتر در خصوص همه‌پرسی مردمی این کشور گفته بود: تنها راه‌حل برای بحران موجود برگزاری همه‌پرسی و اخذ آرای مردم در خصوص ماهیت رژیم سیاسی حاکم است، تا زمانی که یک رژیم نا‌مشروع حکومت را در دست داشته باشد مشکل پابرجا خواهد بود. همه‌پرسی مردمی بحرین می‌خواهد با نظارت و پشتیبانی جامعه جهانی به راه‌حل ریشه‌ای نزدیک شده کشور را از سال‌ها بی‌ثباتی به‌دلیل مشروعیت نداشتن رژیم حاکم رهایی ببخشد.

این درحالی است که انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر دولت نیز صبح امروز و همزمان با دومین رو برگزاری همه‌پرسی حق تعیین سرنوشت آغاز شد، معارضان اعلام کرده‌اند که نسبت مشارکت در حدود 30 درصد خواهد بود.

در این میان رسانه‌های مختلف عربی و وابسته به دولت با سانسور کامل همه‌پرسی مردمی در حال اجرا اقدام به پوشش انتخابات پارلمانی بحرین کردند.

در همین راستا تصاویر فراوانی از روند برگزاری انتخابات پارلمانی منتشر شده است اما نکته قابل توجه در این تصاویر حضور گسترده‌ خارجی‌هایی است که به‌دلایل سیاسی صاحب شناسنامه بحرینی شده‌اند، است.

بر اساس عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده بسیاری از خارجی‌هایی که برای رأی دادن به شعب اخد رأی مراجعه کردند، با زبان عربی بیگانه بوده و نیاز به مترجم داشته‌اند.

در فیلم زیر نیز مشاهده می‌کنید که یکی از کاندیداهای انتخابات پارلمانی مجبور است جهت تشریح برنامه‌های خود برای رأی دهندگان، به‌زبان‌های انگلیسی و هندی صحبت کند.

 

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان