اقتصاد شهرستان‌های بانه و سقز به سمت ایجاد بازارچه مرزی سوق یابد

اقتصاد شهرستان‌های بانه و سقز به سمت ایجاد بازارچه مرزی سوق یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: اقتصاد شهرستان‌های بانه و سقز باید به سمت ایجاد بازارچه مرزی سوق یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محسن بیگلری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با محوریت بررسی طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی کردستان فرودگاه سقز را زیرساخت اصلی منطقه ویژه اقتصادی دانست و اظهار کرد: بدون وجود فرودگاه، کارکرد منطقه ویژه اقتصادی بسیار ضعیف خواهد بود بنابراین باید تکمیل فرودگاه سقز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در بهمن ماه سال 92 قول دادند که منطقه ویژه اقتصادی بانه در دو سال آینده تکمیل شود اما اکنون که یک سال آن در حال اتمام است هنوز رشد آن به 50 درصد نرسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی خاطرنشان کرد: در این طرح تنها به جاده سقز – بانه اشاره شده و در آن به جاده مریوان – سقز اشاره‌ای نشده است که با توجه به نامناسب بودن این دو این جاده و ارتباط بانه و مریوان در منطقه ویژه اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به اقتصاد مردم بانه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شهرستان بانه کشاورزی آنچنانی وجود ندارد و باید بر روی اقتصاد مردم در بحث تجاری تمرکز شود.

بیگلری با انتقاد از این که تخصیص منابع آب در استان ناعادلانه صورت می‌گیرد افزود: متاسفانه سقز و بانه سهمی از آب استان ندارند و در زمانی که در مناطق دیگر استان به کشاورزان مجوز کندن چاه آب داده می‌شد کشاورزان سقز و بانه به دنبال آن نبوده و چشم به راه بارش نزولات جوی بودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مظلومیتی که مردم سقز و بانه در بحث سهم آب استان داشتند انتظار می‌رود تخصیص‌های چاه آب در آینده شهرستانی شود و به صورت کلی در استان مورد نظر قرار نگیرد چرا که متاسفانه این دو شهرستان به لحاظ ایجاد چاه آب بسیار عقب هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم سوق دادن اقتصاد مردم سقز و بانه به سمت ایجاد بازارچه‌های مرزی ابراز امیدواری کرد که منطقه ویژه اقتصادی بانه و احداث فرودگاه سقز در سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon