۲ میلیون واحد دامی در شهرستان سقز فعال هستند‌

2 میلیون واحد دامی در شهرستان سقز فعال هستند‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به استعدادهای بخش دامداری شهرستان سقز گفت: ۲ میلیون واحد دامی در شهرستان سقز فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کریم ذوالفقاری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان با محوریت بررسی طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی کردستان با اشاره به وجود 2 میلیون واحد دامی در شهرستان سقز اظهار کرد: سقز یکی از شهرستان های مستعد دامی است اما در جدول حوزه منابع آب و آبخیزداری طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی دام و دامداری ممنوع اعلام شده که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی خواستار تغییر نام طرح مذکور به طرح توسعه و عمران سکونتگاه‌ها یا ساختارهای آینده ناحیه شمالی استان شد.

ضیاء نعمانی شهردار سقز هم در این جلسه اظهار کرد: احداث کارخانه سیمان در محور سقز و بوکان می‌تواند بسیار در توسعه ناحیه شمالی استان موثر واقع شود اما در طرح مورد نظر به آن هیچ اشاره‌ای نشده است.

وی گفت: همچنین وجود بازارچه کولبری می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه محور سقز – مریوان داشته باشد اما در طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی استان به آن توجهی نشده است.

شهردار سقز با تاکید بر سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه تصریح کرد: در دو محوری که برای توسعه در طرح مذکور در نظر گرفته شده است کمربندی سقز وجود ندارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با مهم ارزیابی کردن محور بوکان – سقز برای توسعه این منطقه گفت: محور بوکان – سقز بسیار قوی تر از محور سقز – سنندج است که می‌تواند ارتباط بسیار خوبی با استان آذربایجان غربی برقرار کند بنابراین باید در طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی در نظر گرفته شود.

نعمانی افزود: محور سقز مریوان برای مردم این دو منطقه محور گردشگری به شمار می رود اما در طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه از عدم توجه به حوزه فرهنگ در طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی استان انتقاد کرد و گفت: در طرح مذکور حوزه فرهنگ پررنگ دیده نشده و در آن پیوست فرهنگی وجود ندارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان هم در این جلسه با اشاره به این که 3 محور اصلی فضا یا محیط زیست، سرمایه و نیروی انسانی در آمایش استان مورد نظر است گفت: در طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی استان بیشتر به فضا و تا حدودی سرمایه توجه شده و نقش مردم و نیروی انسانی در آن نادیده گرفته شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نقش مردم در طرح مذکور خاطرنشان کرد: سازمان و نهادهای دولتی نمی‌توانند تمام کارها را به تنهایی با توجه به فراوانی تقاضاها انجام دهند بنابراین برای انجام کارها با کمک مردم باید نقش آنها در طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی استان لحاظ شود.

انتهای پیام/ آ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon