مجتمع فرهنگی هنری شهرستان نمین احداث می‌شود

مجتمع فرهنگی هنری شهرستان نمین احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان نمین گفت: مجتمع فرهنگی هنری شهرستان نمین که در هفته دولت کلنگ آن به زمین زده شد، با اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدمهدی جوادی ظهر امروز در جلسه هم اندیشی با هنرمندان و نویسندگان برجسته شهرستان نمین با اشاره به سبقه فرهنگی، هنری شهرستان از دیرباز تاکنون اظهار کرد: نبود اماکن خاص برای ترویج و گسترش برنامه های ادبی، فرهنگی و هنری در بین جوانان منطقه در شان این شهرستان نیست.

وی افزود: استعدادهای درخشان و بی نظیر جوانان شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری باید از سوی مسئولان ادارات فرهنگی ارج نهاده شده و با تعامل لازم زمینه های شکوفاسازی آن فراهم شود.

جوادی تصریح کرد: 5 میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان نمین اختصاص یافته که کلنگ احداث آن همزمان با هفته دولت به زمین زده شده است.

فرماندار شهرستان نمین با انتقاد از روند پیگیری و انجام کار، خواستار ایجاد تسریع در روند پیگیری و عملیات اجرایی این پروژه از سوی مسئولان مربوطه استانی و شهرستانی در راستای تحقق خواسته شهروندان نمینی در این مورد شد.

وی با اشاره به غفلت های صورت گرفته در توجه به جمع آوری آثار و میراث فرهنگی منطقه بیان کرد: در راستای بازیابی سبقه فرهنگی و تاریخی شهرستان و شناسایی استعدادهای بالقوه در این زمینه نخستین مرکز نمین شناسی در محل کتاب خانه مرکزی نمین در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.

جوادی اظهار کرد: نتایج پژوهش های فرهنگی و ادبی، کتاب های منتشرشده نویسندگان منطقه و نسخ های خطی گردآوری شده و دست نوشته های ارزشمند تاریخی شهرستان در این مرکز نگهداری و در معرض دید عموم قرار داده می شود.

نویسندگان، شعرا و هنرمندان حاضر نیز در این جلسه نبود مجتمع و خانه تولید فکر، سینما و سالن آمفی تئاتر، نبود مدیران، مسئولان و نیروهای متخصص و کارآمد در صدر ادارات و موسسات فرهنگی و هنری و عدم توجه مسئولان به رفع نیازهای عاطفی و هنری جوانان را از مهم ترین معضلات شهرستان نمین برشمرده و ارزش دهی مسئولان و دست اندرکاران مربوطه شهرستان به زمینه سازی برای توسعه و گسترش مسائل فرهنگی و هنری منطقه را خواستار شدند.

در این جلسه در مورد آسیب شناسی مسائل فرهنگی از طریق ترغیب و تشکیل کارگروه های مردمی مرتبط با این امر با حمایت مسئولان نیز مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon