پرداخت ۲هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی در سال جاری

پرداخت 2هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی در سال جاری

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی در ۸ ماهه سال ۹۳ خبر داد.

سیدتقی نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به پرسشی مبنی بر مبلغ بدهی دولت به این سازمان و برنامه‌های بازپس‌گیری آن، اظهار داشت: بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی از یکسو مربوط به سه درصد سهم دولت بر اساس ماده 28 قانون تأمین اجتماعی و از سوی دیگر مربوط به سهم کارفرمایی درباره بیمه‌شدگان خاص مثل قالی‌بافان، صیادان، رانندگان و اقشار دیگر تحت پوشش تأمین اجتماعی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت در حد وسع خود مبالغی را به این مورد تخصیص داده و مساعدت خوبی انجام داده و امیدورایم طی ماه‌های آینده بر اساس ردیف‌های بودجه‌ای که وجود دارد بخش بیش‌تری از بدهی‌ها تسویه شود ضمن این‌که مشغول مذاکره هستیم تا در تنظیم بودجه سال 94 نیز بازپرداخت بخشی از بدهی‌ها لحاظ شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین گفت: این بدهی‌ها تجمیعی بوده و در طی سال‌ها افزایش یافته است اما در سال 93 بیش از 2 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت پرداخت شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon