دولت کنونی پاکستان پروژه خط لوله صلح را با فشار آمریکا و عربستان متوقف کرد

دولت کنونی پاکستان پروژه خط لوله صلح را با فشار آمریکا و عربستان متوقف کرد

خبرگزاری تسنیم: نماینده حزب وحدت مسلمین پاکستان با اشاره به تاثیرپذیری دولت این کشور و خط لوله صلح گفت که دولت کنونی پاکستان پروژه خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان را با فشار آمریکا و عربستان متوقف کرده است.

«عقیل خان» نماینده حزب وحدت مسلمین پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم با بیان تاثیرپذیری دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان از غرب و کشورهای عربی اظهار داشت: دولت کنونی پاکستان با فشار آمریکا و عربستان پروژه خط لوله گاز صلح را که به نفع این کشور بود بدون توجه به منافع مردم پاکستان متوقف کرد.

وی افزود: دولت نواز شریف با خرید گاز از ترکمن‌ها بجای منافع ملی منافع شخصی خود را دنبال می‌کند و این در حالی است که واردات گاز ایران برای پاکستان ارزان‌تر از ترکمنستان تمام می‌شود.

عقیل خان ادامه داد: گاز ترکمنستان از خاک افغانستان پس از پرداخت مالیات وارد پاکستان خواهد شد در حالی که گاز ایران مستقیم وارد پاکستان، هند و شاید چین می‌شد و دولت اسلام‌آباد از مالیات آن نیز نفع می‌برد.

عضو حزب وحدت مسلمین پاکستان تصریح کرد: نواز شریف همفکر عربستان است به همین خاطر از آن‌ها پیروی می‌کند.

نماینده حزب وحدت مسلمین پاکستان در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی پاکستان و موضع این حزب گفت:حمایت مظلوم از نخستین اهداف حزب وحدت مسلمین است بنابراین برای حمایت از کشته شدگان مردم بی‌گناه در حادثه «مادل تاون» شهر «لاهور» با حزب «تحریک عوامی» به رهبری «طاهر القادری» همراه شده‌ایم.

وی ادامه داد: گروه‌های افراطی مانند سپاه صحابه، لشکر جهنگوی و شبه‌نظامیان مسلح بیش از دو دهه علیه شیعیان و سنی‌های بریلوی در سراسر پاکستان عملیات تروریستی انجام داده‌اند که کشته و زخمی‌های بسیاری را برجا گذاشته‌اند اما دولت در این موارد اقدامی نکرده است.

عقیل خان همچنین با اشاره به تاثیر اعتراض‌های ضد دولتی حزب وحدت مسلمین خاطرنشان کرد: حزب وحدت مسلمین پاکستان 3 سال پیش نیز در مورد 80 کشته شهر کویته تحصن کرد و خواستار استعفای سروزیر ایالت «بلوچستان» شد که سرانجام «پرویز اشرف» نخست وزیر سابق پاکستان با ورود به جایگاه تحصن کنندگان حکم برکناری «اسلم رئیسانی» سروزیر ایالت بلوچستان را صادر کرد.

نماینده حزب وحدت مسلمین پاکستان ادامه داد که مشترکات فراوانی با حزب تحریک عوامی دارد و اهداف آن‌ها نیز یکی است از سوی دیگر سنی‌های بریلوی و شیعیان پاکستان در موقعیت مشابهی قرار گرفته‌اند بنابراین این حزب به تظاهرات ضد دولتی حزب تحریک عوامی کمک خواهد کرد.

وی افزود: حزب تحریک انصاف به رهبری «عمران خان» از حزب وحدت مسلمین دعوت به همکاری کرده بود که بدلیل بدلیل اهداف مشترک ملی و مذهبی احزاب وحدت مسلمین و تحریک عوامی دعوت آن‌ها رد شد.

عقیل خان در مورد حمایت و مخالفت احزاب سیاسی پاکستان از گروه‌های افراطی نیز اظهارداشت: قادری رهبر حزب تحریک عوامی بطور علنی و با صدور بیانیه‌ای با گروه‌های افراطی اعلام مخالفت کرده است درحالی که احزاب دیگر پاکستانی خواستار مذاکره دولت با گروه‌های افراطی و تکفیری هستند.

عضو حزب پاکستانی تاکید کرد: شیعه و سنی‌های پاکستان طی برگزاری تظاهرات ضد دولتی حزب تحریک عوامی از توطئه‌های امپریالیستی آگاه و متحد شده‌اند و مردم پاکستان بدون تبعیض فرقه‌ای در تحت نظارت حزب تحریک عوامی به رهبری طاهرالقادری 70 روز در اسلام آباد پایتخت پاکستان تحصن کردند.

حزب تحریک عوامی مانند دیگر احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان از لابی عربستان پیروی نمی‌کند و بدنبال اتحاد سیاسی و مذهبی شیعه و سنی است.

احزاب وحدت مسلمین و تحریک عوامی بدنبال شکست توطئه‌های امپریالیستی به طراحی غرب و آمریکا است که بدنبال گسترش وهابیت هستند.

این در حالی است که درپی تظاهرات ضد دولتی حامیان تحریک عوامی و وحدت مسلمین در پاکستان جناح وهابیت تنها مانده‌اند و جرات هرگونه اظهار نظر از رهبران آن گرفته شده است.

از سوی دیگر تحص 70 روزه حزب تحریک عوامی مردم را در مورد تقلب انتخاباتی سال گذشته آگاه کرده است.

عقیل خان گفت: حزب تحریک عوامی به خواسته حزب وحدت مسلمین در ماه محرم تحصن را متوقف کرد و پس از ماه صفر فعالیت جدیدی را اجرا خواهد کرد.

نماینده حزب وحدت مسلمین در پایان در مورد هدف نهایی تظاهرات ضد دولتی در پاکستان تاکید کرد که حزب تحریک عوامی و برخی از احزاب دیگر ضد دولتی در پاکستان خواستار انقلاب اصلاحاتی در این کشور هستند و طاهر القادری نیز بدنبال برقرای نظامی بر اساس قانون اساسی پاکستان است تا دستورات اسلامی در آن به اجرا درآید.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان