پارک جنگلی بقعه امامزاده سید صدرالدین(ع) اردبیل احداث می‌شود

پارک جنگلی بقعه امامزاده سید صدرالدین(ع) اردبیل احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل گفت: در راستای اجرای کمربند سبز پارک جنگلی کنار بقعه امامزاده سید صدرالدین(ع) اردبیل به مساحت ۵ هکتاری احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یعقوب هاشمی عصر امروز در جلسه تشریح فعالیت های حوزه شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل چارچوب و شالوده تمامی طرح های توسعه ای شهر اردبیل بوده و هرگونه طرح در حال اجرا و یا برنامه ریزی شده برای اجرا، از جمله طرح های عمرانی، ترافیکی، فضای سبز و برخی طرح های دیگر همه بر اساس طرح تفصیلی شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: قرار است کار طراحی و اجرای پروژه های با مقیاس کوچک و متوسط شهری همچون طراحی و اجرای میادین و یا پارک های با وسعت کم به عهده دفتر فنی شهرداری واگذار شود که این دفتر زیر نظر معاونت فنی و عمرانی شهرداری فعالیت دارد.

هاشمی در مورد طرح جامع ساماندهی اطراف آستان امامزاده سید صدرالدین اردبیل گفت: براساس تأکیدات شهردار اردبیل کار طراحی این طرح از یک و نیم سال پیش در معاونت شهرسازی و معماری شروع شده و به طور کامل به اتمام رسیده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل وسعت طرح ساماندهی پیرامون امامزاده سید صدرالدین را 35 هکتار برشمرد و بیان کرد: تعیین کاربری های مختلف فضای پیرامون در طرح جامع پیش بینی شده و چارچوب اصلی این طرح خیابانی 45 متری است که این خیابان جدید جاده قدیم مغان و مشگین شهر را با عبور از کنار بقعه امامزاده سید صدرالدین به جاده جدید وصل می کند.

هاشمی طرح جامع ساماندهی محیط پیرامون بقعه امامزاده سید صدرالدین را متشکل از کاربری های مختلف فضای سبز و آموزشی بیان کرد و افزود: علاوه بر 35 هکتار یاد شده، حدود 5 هکتار از اراضی نزدیک به بقعه این امامزاده نیز با حمایت شورای شهر توسط شهرداری اردبیل تملک و با کاربری فضای سبز و تحت عنوان پارک جنگلی به طرح جامع ساماندهی پیرامون بقعه امامزاده سید صدرالدین افزوده شده است.     

وی با اشاره به اجرای بزرگترین میدان شهر اردبیل تحت عنوان میدان آیت الله مشگینی در محدوده طرح جامع امامزاده سید صدرالدین اظهار کرد: این میدان در اصل مکمل طرح جامع بوده و محل اتصال خیابان 45 متری با جاده مغان و مشگین شهر است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اردبیل بیان کرد: شهریورماه امسال قرارداد طراحی طرح تفصیل شهر اردبیل منعقد شد که ما نیز کلیه اطلاعات اولیه طرح تفصیلی از جمله نقشه های اولیه را در اختیار مشاور طرح قرار دادیم و مشاور طرح نیز علاوه بر دریافت پارامترهای مذکور نسبت به امر برداشت اطلاعات مکانی با حضور فیزیکی از وضعیت موجود شهر اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: کمربند سبز اردبیل به طول تقریبی 50 کیلومتر با عمق متوسط 100 متر با مساحت فضای سبز 755 هکتار طراحی شده که مورد تأکید مسئولان بوده که با وجود سنگینی کار از نظر تملک اراضی واقع در مسیر، اجرایی شدن آن با جدیت دنبال می شود و آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی 5 هکتاری جنب بقعه متبرکه امامزاده سید صدرالدین نیز در واقع در راستای اجرای کمربند سبز است.

هاشمی طراحی کمربند سبز اردبیل در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در 6 زون منطقه ای را یادآور شد و افزود: این طرح که از سمت جاده مغان و مشگین شهر کلید می خورد، در سمت عکس حرکت عقربه های ساعت با دور زدن شهر در مسیری به طول بیش از 50 کیلومتر  به مانعی طبیعی و قابل مشاهده در برابر توسعه شهر در مناطق خارج از محدوده طرح جامع تبدیل می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اردبیل با تشریح عمر 20 ساله طرح های جامع شهری و نوپا بودن طرح جامع اردبیل بیان کرد: هرگونه ساخت و ساز صورت گرفته در خارج از حریم قانونی مصوب شهر تا اتمام این 20 سال بلاتکلیف است و جزو شهر محسوب نمی شود، بنابراین از شهروندان  باید در امر خرید و فروش ناآگاهانه این گونه اراضی، عواقب قانونی را هم مد نظر داشته باشند.

وی در مورد ممیزی املاک شهر اظهار کرد: آخرین نقشه برداری هوایی شهر اردبیل در سال 88 انجام گرفته بود که به منظور تبدیل این عکس ها به فرمت های نقشه اتوکد و نقشه در محیط GIS قراردادی در سال 91 منعقد کردیم و تصمیم داریم تصاویر هوایی تحویل گرفته شده از شهر را در محیط جی آی اس ریدی قرار دهیم تا طرح ایجاد لایه عرصه و کدگذاری املاک شهری بر روی نقشه GIS را عملیاتی کنیم که جایگزین طرح ممیزی املاک شهر است.

هاشمی از امکان قرار گرفتن طرح ایجاد لایه عرصه و کدگذاری املاک شهری بر روی نقشه GIS تحت محیط وب خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح و پس از تصویب نهایی طرح تفصیلی شهر اردبیل، شهروندان با مراجعه تحت وب به پرونده اطلاعاتی املاک خود می توانند در جریان این اطلاعات قرار گیرند.

وی اظهار کرد: تحت وب قرار گرفتن طرح ایجاد لایه عرصه و کدگذاری املاک شهری بر روی نقشه GIS یکی از مهمترین گام های شهرداری اردبیل در راستای داشتن شهر الکترونیک است که از بار مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری می کاهد.      

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon