توسعه اشتغال در اردبیل منوط به ایجاد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی است

توسعه اشتغال در اردبیل منوط به ایجاد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی است

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: توسعه اشتغال در استان اردبیل منوط به ایجاد منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه ایجاد منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی نمین تصویب شده و با ایجاد این دو منطقه توسعه استان رقم خورده و نرخ اشتغالزایی در استان افزایش چشمگیری می یابد.

وی تصریح کرد: الحاق قسمتی از شمال استان به منطقه آزاد ارس در کارگروه تخصصی با حضور 14 نماینده وزارتخانه ها تصویب شده و برای بررسی به شورای عالی مناطق آزاد ارسال شده که امیدواریم این امر به تصویب شورای عالی مناطق آزاد نیز برسد.

خدابخش افزود: امضای واگذاری 2 هزار هکتار زمین به منطقه ویژه اقتصادی نمین توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور گام بزرگی در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین بود که با تلاش و پیگیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اتفاق افتاده که به خاطر این زحمات و تلاش ها از وی قدردانی می کنم.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل منطقه ویژه اقتصادی نمین و منطقه آزاد ارس را نعمتی بزرگ برای استان دانست و گفت: این دو منطقه می تواند توسعه استان را در عرصه های مختلف به دنبال داشته باشد و پویایی خاصی به اقتصاد استان بدهد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران و کارآفرینان باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را بکنند که با ایجاد انبارهای بزرگ و ذخیره ساری محصولات و کالاهای استان گام محکمی در صادرات کالاها و محصولات استان به کشورهای روسیه و آذربایجان برداشته باشند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: از دیگر راهکارهای توسعه اشتغال در استان ایجاد مراکز رشد  و مراکز پارک علم و فناوری است که در این راستا نیز گام های اساسی در استان برداشته شده است.

خدابخش افزود: وظیفه دستگاه های اجرایی ایجاد اشتغال نیست بلکه باید این دستگاه ها شرایط سرمایه گذاری در استان را فراهم کرده و زیرساخت ها و خدمات مختلفی از جمله آب، برق، گاز و تلفن را برای ایجاد اشتغال ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در مدت یک سال فعالیت خود و جلساتی که با سرمایه گذاران در نقاط مختلف کشور داشتم مهمترین مطالبات این سرمایه گذاران معدن بود که استان اردبیل با دارا بودن 3 پهنه باغرو، قزل اوزن خلخال و ساوالان مشگین شهر ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه معدن دارد.

رئیس شورای اداری استان بیان کرد: طرح سرمایه گذاری در منطقه قزل اوزن خلخال مطالعه شده و قرار است 10 هزار میلیارد تومان در این منطقه سرمایه گذاری شود که گامی بسیار بزرگ در توسعه معدن استان محسوب می شود.

خدابخش گفت: باید نگاه دائمی به اشتغال در استان وجود داشته باشد و اشتغال بدون سرمایه گذاری امری ناممکن بوده که در این راستا برنامه های زیادی در حوزه سرمایه گذاری در استان انجام شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon