تقاطع غیر همسطح شرق گیلان به بهره‌برداری رسید

تقاطع غیر همسطح شرق گیلان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح بازکیاگوراب در شرق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، گفت: این تقاطع مسیرهای سراوان، سنگر، سیاهکل و لاهیجان را به یکدیگر متصل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازسیاهکل، شعبانعلی خاوری عصر امروز در حاشیه بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح بازکیا گوراب این شهرستان، با اشاره به اهمیت این تقاطع در رفع مشکلات ترافیکی اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح بازکیاگوراب مسیرهای سراوان، سنگر، سیاهکل و لاهیجان را به یکدیگر متصل می‌کند و به صورت انشعاب، سبب اتصال ایمن محور شریانی رشت - چابکسر به شهرستان سیاهکل می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه پیش از احداث این تقاطع، محدوده بازکیا گوراب بدلیل واقع شدن در مسیر لاهیجان –آستانه و تقاطع با محورسیاهکل – بازکیاگوراب، پرترافیک‌ترین نقطه و یکی از گره‌های ترافیکی محور محسوب می‌شد، افزود: با احداث این تقاطع بصورت غیر همسطح با توزیع و هدایت ایمن ترافیک، از انسدادهای طولانی محور جلوگیری و سبب کاهش چشمگیر تصادفات در این نقطه می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: بهره‌برداری کامل از محور سنگر – سیاهکل- بازکیاگوراب تردد در این مسیر را افزایش و اهمیت احداث این تقاطع را دوچندان می‌کند.

خاوری با اشاره به مشخصات فنی این پروژه خاطرنشان کرد: این پل دارای 51 متر طول و 21متر عرض،دارای 15 عدد شمع و عدد 22شاهتیر بوده و طول کل مسیرهای دسترسی به آن 3690 متر است که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی توزیع ترافیک و تسهیل و تسریع در ترافیک عبوری، ایجاد ارتباط مستقیم سیاهکل به رشت ولاهیجان به سیاهکل،حذف دوربرگردان‌های همسطح پرحادثه، افزایش ایمنی حرکات ترافیکی،کاهش تصادفات و کاهش مصرف سوخت را از مهمترین مزیت‌های احداث این تقاطع بیان کرد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به وجود مناطق سیاحتی و گردشگری در گیلان خاطرنشان کرد: شرایط آب و هوایی گیلان و دارا بودن جاذبه‌های بکر طبیعی سبب افزایش گردشگر می‌شود که این امر لزوم داشتن راه‌های ارتباطی مناسب را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon