۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به مجریان طرح‌های اشتغال اردبیل ارائه می‌شود

80 میلیارد ریال تسهیلات به مجریان طرح‌های اشتغال اردبیل ارائه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به مجریان طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی در استان اردبیل ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: 80 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به مجریان طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی در قالب مشاغل خانگی در استان اردبیل ارائه می‌شود.

وی با انتقاد از سود بالای تسهیلات بانکی بیان کرد: متاسفانه نرخ سود بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار بالا بوده که این امر نمی تواند پویایی و رونق تولید را در این واحدها زمینه ساز شود.

منوری تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه اقتصادی و رونق تولید و اشتغالزایی در منطقه باید بانک ها را مجاب کرد تا نرخ سود تسهیلات خود را به واحدهای تولیدی و صنعتی استان کاهش دهند تا تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی با تمایل و رغبت بیشتری اقدام به استفاده از این تسهیلات کنند.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به عدم توفیق بانک ها در تحقق سهم خود در قبال واحدهای تولیدی افرود: در این زمینه متاسفانه بانک ها تمایلی به کاهش سود تسهیلات ندارند که این امر سبب می شود تا شاهد رکود در بنگاه های اقتنصادی و واحدهای تولیدی و به تبع آن کاهش اشتغال در استان باشیم.

معاون اشتغال کمیته امداد استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: امسال 1 هزار و 370 طرح اشتغال در حوزه مشاغل توسط کمیته امداد استان به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی کردیم که قرار بود 110 میلیارد ریال تسهیلات به این طرح های اشتغالزایی توسط بانک های عامل ارائه شود.

صفر توحیدی اظهار کرد: در سال گذشته نیز بیش از 2 هزار و 586 طرح اشتغالزا در این حوزه با مبلغ 168 میلیارد ریال در استان اجرا شده و زمینه اشتغال و خودکفایی مددجویان در قالب این طرح ها فراهم آمده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon