سردار نقدی: فرهنگ، میدان اصلی نبرد امروز ما با دشمن شده است

سردار نقدی: فرهنگ، میدان اصلی نبرد امروز ما با دشمن شده است

خبرگزاری تسنیم: مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره فرهنگی و هنری «مدرسه عشق» برگزار شد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: دشمن جرأت مقابله با ما در زمینه نظامی و سخت را ندارد و در حال حاضر جنگ اصلی در عرصه فرهنگ جریان دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری «مدرسه عشق» با حضور شمار زیادی ازهنرمندان بسیجی و تجلیل از برگزیدگان شامگاه روز (شنبه) اول آذرماه در محل سفارت سابق آمریکا برگزار شد. 

در این مراسم حسین امانلو جانشین فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج خاطرنشان کرد: بسیج همواره در راه انقلاب اسلامی گامی بلند برای مبارزه با استکبار و جهانخواران برداشته است و تصویر ستمکاران را به خوبی نمایان کرده است. 

او ادامه داد: ما باید پیام انقلاب اسلامی را در سراسر جهان صادر کنیم. دشمن در عرصه هنر و فرهنگ شانسی برای نفوذ ندارد و هنرمندان بسیجی همواره باید در صحنه بایستند و معارف نوین را در عرصه‌‌های مختلف بیان کنند.

امانلو با بیان اینکه باید با ابزار هنر به انقلاب اسلامی خدمت کنیم، گفت: تلاش برای صدور فرهنگ انقلاب اسلامی یکی از مهمترین‌ گام‌ها در ترویج این اتفاق بزرگ است. جشنواره «مدرسه عشق» نیز در سومین سال برگزار خود تلاش کرده تا در عرصه فرهنگ و هنر بتواند تفکر انقلاب اسلامی را ترویج دهد. تولیدات این عرصه می‌تواند هرزه‌گری‌ها را در جهان کم کند و بیان کننده توانمندی هنرمندان بسیجی باشد. 

جانشین فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج  مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره تلاش دارد تا بسیجیان هنرمند و هنرمندان بسیجی را معرفی کند و در این دوره شمار زیاید زا آثار هنری به دست ما رسید و امیدواریم این مسیر همواره ادامه داشته باشد تا گامی بلند برای رسیدن به تمدن اسلامی برداشته باشیم. 

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضفین نیز در بخشی از این مراسم با ابراز خرسندی از برپایی چنین جشنواره‌هایی خاطرنشان کرد: امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج بالاترین کلام‌ها را به کار کردند و در مورد هیچ نهاد و مجموعه دیگری چنین عباراتی با این عمق بیان نشده است. بسیج یک مجموعه منحصر به فرد و غیرقابل تکرار است که باید ارزش آن را بدانیم. 

وی افزود: در حال حاضر نسل چهارم بسیجیان راه شهدایی چون شهید فهمیده را ادامه می‌دهند و این مقاومت است که دشمن را فراری می‌دهد. دشمن می‌داند که با چنین جامعه‌ای نمی‌تواند از سر جنگ مقابله به مثل کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در حال حاضر سلاح‌های دشمن کارایی خودرا از دست داده اظهار کرد: این سلاح‌ها دیگر کارایی ندارند زیرا رشادت رزمندگان و از خود گذشتگی‌های نیروهای ما توانایی نظامی دشمن را به صفر رسانده است. در حال حاضر جنگ اصلی در عرصه فرهنگ جریان دارد ودر این میان نقش‌آفرینی‌های اهالی هنر و فرهنگ بسیار حائز اهمیت است. 

سردار نقدی با بیان اینکه در حال حاضر ما سرمایه‌های گران‌بهایی را در عرصه فرهنگ داریم، گفت: سرمایه‌هایی چون قرآن کریم، معارف اهل‌بیت، معارف امام راحل  و دفاع مقدس هر یک به تنهایی می‌تواند برای شکست دشمن کفایت کند. دشمن در عرصه فرهنگی قافیه را باخته و هیچ حرفی برای گفتن ندارد. 

وی افزود: در حال حاضر آمریکا و کشورهای غربی چه چیزی را در عرصه فرهنگ می‌خواهند بیان کنند. آنها با حمایت از دیکتاتورها، نقض حقوق بشر و پدید آوردن گروه‌های تروریستی در حال حاضر بشدت منفور شده‌اند و هیچ چیزی برای گفتن ندارند. 

به گزارش تسنیم در مراسم اختتامیه جشنواره «مدرسه عشق» از هنرمندان بسیجی در عرصه‌های نمایشنامه، کتاب دفاع مقدس، کتاب مذهبی، عکس، پوستر، خوشنویسی، کاریکاتور، نقاشی، گرافیک، بازیهای رایانه‌ای، موسیقی و سرود، پویانمایی، فیلم کوتاه، تئاتر تجلیل به عمل آمد. 

همچنین در این مراسم سیدمحمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار کرد: ما هر چه که در مورد تفکر بسیجی داریم از قرآن برگرفته شده است و این بدین معناست که تنها نبرد و رزم برای مومنین کفایت نمی‌کند و مومنان واقعی اهل عبادت، راز و نیاز و تهذیب نفس و خودسازی هستند. 

او ادامه داد:‌یکی از ابزارهای امر به معروف و نهی و از منکر هنر است و نباید هنر را وسیله‌ای برای تفریح و تفنن در نظر بگیریم.

دبیر قرارگاه جنگ نرم ایران اضافه کرد: در حال حاضر سازمان سیا در بخش هنری بسیار فعال عمل می‌کند و در بخش دیگر هم شاهد فعالیت‌های هالیوود در ساخت فیلم‌های مختلف هستیم. وقتی آنها چنین فعال عمل می‌کنند ما نیز باید تلاش خود را بیشتر کنیم و گامهای بلندی برداریم. 

حسینی با تاکید بر لزوم افزایش کمیت و کیفیت در آثار تولیدی هنری اظهار کرد: خوشبختانه گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است اما باید با تلاش بیشتر زمینه‌ساز حضور و فرهنگ و هنر ایران و اسلام در جهان باشیم. هنرمندان ما هم باید فرم و هم محتوا را در آثار خود مدنظر قرار دهند و مطمئنا رسیدن به جایگاه‌‌های والا بدون تلاش میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: بزرگانی چون حافظ و سعدی تفکری بلند و وسیع داشتند و به همین خاطر آثار آنها ماندگار شد. رهبری همواره تاکید دارند هنرمندن باید قدر هنر خود را بدانند. متاسفانه برخی این موهبت الهی خود را ارزان می‌فروشند. به دست آوردن نشانه‌هایی چون شوالیه و یا جوایز مختلف بین‌المللی سبب مشغولیت برخی از هنرمندان ما شده و آنها احساس می‌کنند دریافت چنین جوایز و نشانه‌هایی کافی است. 

او در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان ما باید همواره در مسیر ولایت و امامت گام بردارند و هنرمندان بسیجی ما باید همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس تلاش کنند. 

در این مراسم همچنین از مادر شهید بهنام محمدی تجلیل به عمل آمد. 

در مراسم اختتامیه جشنواره «مدرسه عشق» از پویانمایی مورچه و سلیمان، مجموعه انیمیشن سازی سنگر پویا، بازی قاهر اس‌313، مجموعه راز روشن رونمایی شد. تقدیر از معصومه آباد راوی کتاب «من زنده‌ام» بخش دیگری از این مراسم بود. همچنین شماری از مستندسازان و سازندگان انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران