تیم‌های امداد و نجات در روستاهای چهارمحال و بختیاری مستقر می‌شوند

تیم‌های امداد و نجات در روستاهای چهارمحال و بختیاری مستقر می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: معاون امداد و نجات هلال احمر چهارمحال و بختیاری از آموزش تیم‌های امداد و نجات در روستاهای این استان و مستقر شدن آنها خبر داد.

برومند جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات روستایی در روستاها و مناطق عشایری استان آموزش‌های امداد و نجات را فرا می‌گیرند تا برای کاهش خسارات ناشی از بروز بحران در محل حادثه مستقر شوند.

وی با اشاره به کوهستانی‌بودن، دوری برخی روستاها از پایگاه‌های امداد و نجات و بروز  بحران‌های طبیعی مانند زلزله و آتش‌سوزی افزود: آموزش‌هایی مانند امدادرسانی در زمان بروز حوادث و سوانح، کمک‌های اولیه و اسکان اضطراری به اهالی روستاها برای توسعه کمی و کیفی مهارت‌های تیمی با همکاری مدیریت بحران استان انجام می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از نخستین‌ استان‌های کشور است که آموزش تیم‌های امداد روستایی را از سال 89 آغاز کرده و تاکنون در تداوم این آموزش‌ها فعال بوده است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های سازمان هلال احمر، تقویت و آموزش مهارت‌های لازم به تیم‌های امداد و نجات روستایی و عشایری است.

وی افزود: با وقوع هر حادثه‌ای ساکنان محل اولین افرادی هستند که از آن حادثه با خبر می‌شوند در نتیجه برگزاری این آموزش‌ها سبب می‌شود تا در مواقع بروز بحران در روستاها تیم‌های امدادرسان همواره آماده‌باش باشند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon