شورای عالی آب درباره انتقال آب کارون تصمیم می‌گیرد

شورای عالی آب درباره انتقال آب کارون تصمیم می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: قضیه انتقال آب کارون به شورای عالی آب که رئیس جمهور مسئول آن است واگذار شده است و برخی از پروژه های انتقال نیز متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جلسه هم اندیشی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهواز شنبه با همکاری بسیج اساتید و دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با نمایندگان اهواز در مجلس برگزار شد.

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تبریک هفته بسیج، از برگزاری برنامه های این چنینی در دانشگاه استقبال کرد.

وی با اشاره به مشکلات شبکه انتقال برق در خوزستان  افزود: در خوزستان ما وارث شبکه های فرسوده برق هستیم و اکنون وزارت نیرو 24 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و این به معنی آن است وزارت نیرو به اندازه نصف بودجه کشور بدهی دارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به آسیب‌های نوسانات قیمت نفت بر اقتصاد کشور تاکید کرد: باید از وابستگی های نفتی رهایی پیدا کنیم و بخشی از کمبود نقدینگی که در کشور داریم به دلیل توزیع آغشته به رانت و فساد نقدینگی است.

نماینده اهواز در مجلس با اشاره به معرفی گزینه جدید وزارت علوم بیان کرد: درباره وزیر علوم معرفی شده امیدواریم وی بتواند با ارائه برنامه های مناسب رای خوبی از مجلس بیاورد.

خوزستان و کارون هیچ آب مازادی ندارد

این نماینده مجلس گفت: کشور 12 سال است دچار خشکسالی است و این خشکسالی در خوزستان 5 سال است که بطور پیوسته ادامه دارد ولی طوری القا می‌شود که خوزستان آب مازاد دارد درحالی که آب خوزستان به مقدار اراضی خوزستان است.

نماینده مردم اهواز درباره انتقال آب کارون بیان کرد: قضیه انتقال آب کارون به شورای عالی آب که رئیس جمهور مسئول آن است واگذار شده است و برخی از پروژه های انتقال نیز متوقف شده است.

وی افزود: مصوب شده است از 21 میلیارد مترمکعب آب ورودی به خوزستان 1 میلیارد مترمکعب جهت تأمین آب شرب به اصفهان منتقل شود.

سودانی در مورد انتقال آب کارون به رودخانه زاینده رود اظهار کرد: آبی که در زاینده رود جاری شد به خاطر بارندگی های زیاد بوده که باعث شد از آب پشت سد زاینده رود منتقل شود و ربطی به آب کارون ندارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon