"اعلام آمادگی ایران برای آموزش نظامیان سومالی برای مبارزه با تروریست‌ها"

"اعلام آمادگی ایران برای آموزش نظامیان سومالی برای مبارزه با تروریست‌ها"

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران آماده همکاری با سومالی برای مقابله با دزدان دریایی است، گفت: ایران آمادگی ارائه کمک در زمینه آموزش نیروهای مسلح برای مبارزه با تروریست را به کشور سومالی دارد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه سفر به جیبوتی در دیدار با رئیس مجلس سومالی در سخنانی، گفت: نگاه ما به کشور سومالی تاکتیکی نیست، بلکه رویکرد عمیقی داریم و خواستار توسعه روابط با این کشور هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم مشکلات در سومالی مانند مسائل تروریستی حل شود، ادامه داد: متأسفانه برخی از کشورها به تروریست‌ها کمک می‌کنند که این موضوع حل مشکلات را در بعضی از کشورهای اسلامی دشوار کرده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: ایران آمادگی ارائه کمک در زمینه آموزش نیروهای مسلح برای مبارزه با تروریست را به کشور سومالی دارد. همچنین ما می‌توانیم در زمینه‌های آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و دیپلماسی نیز به سومالی کمک کنیم.

لاریجانی یادآور شد: با توجه به وجود دزدان دریایی در این منطقه، ایران آماده همکاری با سومالی برای مقابله با دزدان دریایی را دارد.

همچنین، رئیس مجلس سومالی نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با لاریجانی، گفت: در"موگادیشو" با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگوهایی در زمینه توسعه روابط سیاسی و اقتصادی انجام شده است که امیدواریم این روابط ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: از شما به عنوان رئیس مجلس ایران درخواست می‌کنم به سومالی سفری داشته باشید تا پیوندهای تاریخی دو کشور و مسائل اقتصادی و سیاسی تقویت شود.

رئیس مجلس سومالی خاطر نشان کرد: هدف از دعوت شما، کمک‌های مالی نیست، بلکه آنچه برای سومالی بسیار مهم بوده این است که در زمینه‌های مختلف به سومالی کمک کنید تا این کشور پیشرفت کند.

وی در پایان این دیدار با قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌ مسائل بهداشتی به سومالی، افزود: سومالی خواستار استفاده از تجربیات ایران در مسائل مختلف است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon