آغاز عملیات آزادسازی مناطق السعدیه و جلولاء در دیالی

آغاز عملیات آزادسازی مناطق السعدیه و جلولاء در دیالی

خبرگزاری تسنیم: رسانه‌های عراقی اعلام کردند که نیروهای این کشور به سه منطقه در ناحیه جلولا در دیالی عراق حمله کردند و جنگ خیابانی هم اکنون بین این نیروها با عناصر گروهک داعش در این شهر ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیون العراقیه، ارتش عراق عملیات آزاد سازی مناطق السعدیه و جلولاء در استان دیالی را آغاز کرده است و نیروهای مردمی با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی بعد از بیرون راندن عناصر داعش وارد السعدیه شدند.

ارتش عراق وارد منطقه السعدیه شد

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی وارد منطقه السعدیه در استان دیالی شدند. نیروهای ارتش موفق شدند که عناصر داعش را از این شهر بیرون کنند.

عناصر داعش از اوایل حمله به عراق کنترل منطقه السعدیه را به دست گرفته بودند. در این راستا منابع وابسته به ائتلاف کردستان عراق از پاکسازی مناطق السعدیه و جلولا در استان دیالی عراق خبر دادند.

آزادی 95 درصد منطقه السجاریه در شرق الرمادی

از سوی دیگر، رافع عبدالکریم الفهداوی شیخ قبلیه البوفهد از آزادسازی 95 درصد منطقه السجاریه در شرق رمادی از کنترل داعش و کشته و زخمی شدن شماری از عناصر این گروه تروریستی و شماری از اعضای این قبلیه خبر داد. وی روز شنبه آغاز عملیات آزادسازی منطقه السجاریه در شرق رمادی را اعلام کرد.

سرتیپ ستاد کاظم الفهدوای رئیس پلیس استان الانبار روز شنبه گفت که نیروهای امنیتی بزرگترین حمله گروه تروریستی داعش به شهر رمادی را دفع کرده اند.

آزادسازی هشت منطقه در هیت در استان الانبار عراق

درهمین حال، سرتیپ ضیاء کاظم فرمانده عملیات الجزیره و البادیه عراق از آزادسازی هشت منطقه در نزدیک ناحیه هیت در غرب استان الانبار و کشه و زخمی شدن دهها تروریست داعش و خنثی سازی 75 بمب و سه خانه بمبگذاری شده خبر داد.

وی گفت: نیروهای امنیتی با کمک عشایر و نیروهای مردمی آمده از شهر بغداد و جنوب توانستند هشت منطقه و روستا در نزدیک ناحیه هیت را آزاد کنند. این مناطق شامل سمالة، الغراف، بردة، الجادریة، الواسطیة، الجمانیة، الدولاب و دویلبة هستند.

به گفته ضیاء کاظم، در جریان این عملیات دو دستگاه خودروی بمبگذاری شده داعش منهدم و یک کارگاه ساخت بمب کشف شد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین گفت که نیروهای امنیتی به همراه نیروهای مردمی توانستند کنترل کامل جاده بین المللی بغداد – سامرا را به کنترل خود در بیاورند و پنج عنصر داعش را به هلاکت برسانند.

وی افزود: بیرون راندن داعش در پی ورود شماری از نیروهای مسلح از سامرا برای کنترل بر منطقه الرمیلات و منطقه محطه بلد در غرب ناحیه بلد در 80 کیلومتری تکریت صورت گرفت.

به گفته این منبع، نیروهای تیپ 17 لشکر چهارم ارتش عراق منطقه سید غریب در شمال ناحیه الدجیل در 120 کیلومتری تکریت را به کنترل خود در آوردند و با این کار جاده یاد شده به طور کامل تحت کنترل قرار گرفت. خودروهای گشتی نیز برای تامین کامل امنیت شهروندان در مسیر جاده به گشت زنی مشغول شده‌اند.

ارتش عراق همچنین توانست "مغز متفکر" انفجارهای شهر کربلای معلی را دستگیر کند. از عراق همچنین خبر می رسد که عناصر گروه تروریستی داعش 70 غیرنظامی عضو عشیره "الجحیش" در منطقه سنجار در غرب شهر موصل را ربوده و خودروهای آنها را سرقت کردند.

یک منبع محلی در استان نینوا به السومریه نیوز گفت: عناصر داعش به روستای کولات از توابع منطقه سنجار حمله کرده و این 70 نفر را به همراه خودروها و سلاح های آنها ربوده و به محل نامعلومی بردند.

وی افزود: این اقدام عناصر داعش به خاطر ترس آنها از عملیات عشیره الجحیش علیه داعش صورت گرفت و داعش در وضعیت سردرگمی و بی اعتمادی به عناصر مسلح خود به سرمی برد.

کشتار 25 عضو عشیره البوفهد در الرمادی

درهمین حال، مسئولان محلی عراقی گفتند که گروه داعش 25 عضو عشیره اهل سنت البوفهد را در جریان حمله به شهر رمادی در استان الانبار به قتل رساندند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق نیز اعلام کرد که یک یگان از اعضای عشایر توانستند 9 تروریست داعش را در شمال منطقه بیجی به هلاکت برسانند.

یک منبع امنیتی نیز به السومریه نیوز گفت: اعضای قبلیه العبید نیز با ایجاد کمین بر سر راه عناصر داعش در منطقه الفتحه در شمال ناحیه بیجی، 9 نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

درهمین حال، فرماندهی عملیات بغداد از کشته شدن 12 تروریست و انهدام دو مخفیگاه آنها در جنوب شهر بغداد خبر داد.

این فرماندهی افزود: شماری از افراد مورد پیگرد نیز بر اساس قانون مبارزه با تروریسم در مناطق مختلف بغداد دستگیر شدند. دو خانه بمبگذاری شده در منطقه عوده الشکر در غرب بغداد نیز تحت کنترل نیروهای امنیتی درآمد و سه مخفیگاه تروریست ها نیز در محدوده کمربند غربی شهر بغداد منهدم شد و سه خودروی حامل تروریست ها نیز منهدم شد.

براساس اعلام این فرماندهی، چهار محموله سلاح و مواد منفجر نیز در محدود کمربند غربی شهر بغداد کشف و ضبط شد و 28 بمب نیز کشف و خنثی شد.

اعلام پیروزی قریب الوقوع  ارتش عراق در الانبار

درهمین حال، احمد الکنانی نماینده ائتلاف دولت قانون به السومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی پیشرفت گسترده ای در استان الانبار دارند و بزودی پیروزی اعلام خواهد شد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق شنبه شب دستور پشتیبانی هوایی گسترده در استان الانبار و مسلح کردن نیروهای این استان و حمایت نظامی از آنها را صادر کرد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان