همایش «منشور عزت» در مشگین شهر برگزار می‌شود

همایش «منشور عزت» در مشگین شهر برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام در نخستین روز از ماه صفر‌، همایش" منشور عزت" در مشگین شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش "منشور عزت" در اردبیل اظهار کرد: همزمان با ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام در نخستین روز از ماه صفر‌، همایش " منشور عزت" در امامزاده سید سلیمان(ع) فخرآباد مشکین شهر برگزار می شود.

وی افزود: در نخستین روز از ماه صفر‌ و خطبه‌خوانی حضرت سجاد(ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) در کاخ یزید‌، این همایش با هدف تبیین قیام حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کاخ استکبار برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با تاکید بر لزوم پیروی از سیره و منش خاندان اهل بیت(ع) و الگو گرفتن از مکتب حسینی مبنی بر تقابل با ظلم و بیان حقیقت حادثه عاشورا بیان کرد: همه باید باید با مشارکت و همراهی یکدیگر در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشیم.

قیامی گفت: به لحاظ بهره مندی هرچه بیشتر شرکت کنندگان در این همایش، از خطبه حضرت سجاد(ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) که در کاخ اموی ایراد شده استفاده می شود.

وی تصریح کرد: شعار "لبیک یا حسین(ع)" و "لبیک یا زینب(س)" به صورت ویژه در این روز در آستان مقدس امامزاده، طنین‌ انداز می شود و شرکت کنندگان ندای همراهی با امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را در این مراسم سر می دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از توزیع کتاب منشور عزت با موضوع تبیین خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در بین شرکت کنندگان در این مراسم خبر داد و افزود: با توزیع این کتاب سعی در تبیین هر چه بیشتر قیام کربلا و حوادث بعد از قیام داریم.

قیامی اظهار کرد: زمان برگزاری این همایش، روز دوشنبه سوم آذرماه مصادف با نخستین روز ماه صفر از ساعت 14 تا 17 در امامزاده سید سلیمان(ع) است که مردم ولایی و عاشقان اهل بیت(ع) در این مراسم حضوری پرشور می یابند.

انتهای پیام/ ب

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon