جزئیات ۳ سناریو برای فروش ۵۰۰هزار تا ۲میلیون بشکه نفت در بودجه ۹۴

جزئیات 3 سناریو برای فروش 500هزار تا 2میلیون بشکه نفت در بودجه 94

خبرگزاری تسنیم: بنا بر اظهارات قبلی نوبخت که از تدوین سه بودجه برای شرایط متفاوت در سال ۹۴ خبر داده بود، سه سناریو برای فروش روزانه ۵۰۰هزار بشکه، یک میلیون بشکه و دو میلیون بشکه نفت در لایحه بودجه ۹۴ در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور چندی پیش در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره بودجه 94 گفته بود: برای سال آینده علاوه بر بودجه معمول، دو بودجه دیگر از الآن تهیه کردیم و الآن سه بودجه برای 94 داریم؛ یک بودجه رکود است و بودجه‌ای که دوم آذر به دولت می‌رود و 15 آذر تقدیم مجلس می‌شود برای ادامه روند موجود است.

وی تصریح کرده بود: یک بودجه دیگر شامل شرایط بد است، اگر مذاکرات به فرجام مورد نظر ایران منتهی نشود این بودجه در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ همچنین برای شرایط دیگر که محتمل است و در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و برداشتن تحریم‌ها با فاصله چند ماه در حوزه‌های نفتی و ارزی متناسب با گشایش‌های احتمالی بودجه دیگری تدوین شده که برنامه کشور را برای زمان افزایش درآمدهای نفتی و ارزی مشخص خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، خبرهای جدید از روند تدوین بودجه 94 در دولت حاکی است که بر اساس این سه بودجه‌ای که نوبخت پیشتر اعلام کرده بود، سه سناریو برای میزان فروش نفت در نظر گفته شده است.

در بودجه عادی و خروج از رکود که 15 آذر به مجلس می‌رود، فروش روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت در نظر گرفته شده است. برای بودجه در شرایط بد که مذاکرات به فرجام مورد نظر ایران نرسد، فروش روزانه بیش از 500هزار بشکه نفت مدنظر است و برای بودجه سوم که با فرض به نتیجه رسیدن مذاکرات و برداشتن تحریم‌های نفتی و ارزی است، فروش روزانه 2 میلیون بشکه نفت در نظر گرفته شد. البته این ارقام فعلاً در مرحله کارشناسی است و هنوز قطعی نشده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه