زمان ارسال آثار به جشنواره هنرهای تجسمی بسیج اردبیل تمدید شد

زمان ارسال آثار به جشنواره هنرهای تجسمی بسیج اردبیل تمدید شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: زمان ارسال آثار به جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در اردبیل تا دهم آذرماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عظیم دشتی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در اردبیل اظهار کرد: این جشنواره امسال با عنوان تجلی حقیقت و زیبایی به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص در رشته های نقاشی، کاریکاتور، نگارگری و گرافیک برگزار می‌شود.

وی تبیین و ترسیم مفاهیم عالی دینی به واسطه هنر و اندیشه والای هنرمندان، استفاده از ظرفیت های تخصصی و اندیشگی فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی برای ترویج مفاهیم انسانی در جهان معاصر، ایجاد زمینه های تعامل میان هنرمندان بسیجی خلاق و فعال در عرصه هنرهای تجسمی، هم‎اندیشی با انگیزه انتقال تجارب علمی و هنری پژوهشگران سراسر کشور را از اهداف برگزاری هفتمین جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج برشمرد.

دشتی افزود: این جشنواره با موضوعات هنر به مثابه رسانه، استقلال فرهنگی وهنری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، جهاد فرهنگی، اقتصادی، علمی و سازندگی، استکبارستیزی، وحدت اسلامی، تداوم فرهنگ علوی، فرهنگ پایداری، انرژی هسته ای برای همه، سلاح هسته ای برای هیچکس، افشای فتنه گروهک های تکفیری به ویژه گروهک تکفیری داعش و چالش هنر در حوزه جنگ نرم برگزار می شود.

رئیس ستاد برگزاری هفتمین جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیج بیان کرد: این جشنواره در 4 بخش نقاشی، گرافیک، نگارگری و کاریکاتور برگزار می شود که نقاشی با تکنیک آزاد و اندازه ضلع کوچکتر حداقل 50 و اندازه ضلع بزرگتر حداکثر 250 سانتی متر مورد قبول است.

وی تصریح کرد: در نگارگری اندازه آثار آزاد است، منتهی طراحی نشانی برای بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ شهدا، مادران شهدا و شهدای هسته ای از اولویت برخوردار است و گرافیک هم باید بر روی سی دی در ابعاد 50 در 70 ارسال شود، کاریکاتور هم به صورت دستی یا دیجیتال باشد و اندازه آثار آزاد است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: هر هنرمند می‌تواند حداکثر با ارسال 3 اثر به دبیرخانه استانی در جشنواره شرکت کند و شرکت در همه بخش های جشنواره به طور همزمان بلامانع است.

دشتی اظهار کرد: رشته های نقاشی و نگارگری به صورت 2 مرحله‌ای اعم از انتخاب اولیه براساس تصویر ارسالی و انتخاب نهایی بر اساس مشاهده اثر انجام می‌شود بنابراین هنرمندان در این مرحله از ارسال اصل اثر خودداری کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند تا دهم آذر ماه امسال آثار خودشان را در شهرستان‌ها به کانون بسیج هنرمندان و در استان به انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان واقع در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon