۸۳ درصد از روستاهای کشور دارای طرح هادی است

83 درصد از روستاهای کشور دارای طرح هادی است

خبرگزاری تسنیم: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه ۸۳ درصد از روستاهای کشور دارای طرح هادی هستند، گفت:در صورت تأمین اعتبارات تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش طرح هادی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازآستانه‌اشرفیه، محمدرضا شاملو ظهر امروز در همایش بخشداران و دهیاران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سالن شهید خوش‌سیرت اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان با اعلام اینکه 83 درصد از روستاهای کشور دارای طرح هادی است، اظهار کرد: 32 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور دارای طرح هادی هستند و در صورت تأمین اعتبارات تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام روستاهای بالای 20 خانوار تحت پوشش طرح هادی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در اجرا با توجه به هزینه بسیار بالایی که نیاز دارد کار متفاوت است، افزود: تاکنون 13 هزار و 500 روستا اجرای طرح هادی در آن‌ها آغاز شده یا به پایان رسیده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: امیدواریم در بخش اجرا نیز با استفاده از اعتبارات مناسبی که از منابع ماده 180 قانون برنامه و همچنین استفاده از منابع استانی کار گسترده‌تری را انجام دهیم.

گیلان در اجرای طرح هادی از متوسط کشوری پایین‌تر است

شاملو با بیان اینکه گیلان در اجرای طرح هادی از متوسط کشوری پایین‌تر است، اظهار کرد: در بحث تهیه طرح هادی قطعاً باید یک سازوکار ویژه‌ای در استان طراحی شود.

وی با تصریح به اینکه در صدد هستیم امسال و سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 روستا در برنامه تهیه طرح هادی قرار دهیم، گفت: با توجه به علاقه‌ای که در بین روستاییان وجود دارد برای اجرای طرح هادی از مدیران مربوطه استان تقاضای همکاری بیشتری داریم زیرا اصل منابع اجرای طرح هادی از مجل منابع استانی تهیه می‌شود و کمک این افراد موجب تسریع در روند کار می‌شود.

بیش از 50 درصد املاک روستایی کشور سنددار است

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت آماری کشور در بحث سنددار کردن املاک روستایی تصریح کرد: در بخش سنددار کردن املاک روستایی بیش از 50 درصد یعنی تعداد دو میلیون و 750 هزار واحد روستایی سنددار شده‌اند.

شاملو با اشاره به به جلسه مشترک سه ماه گذشته خود با بنیاد مسکن و سازمان ثبت‌اسناد و املاک گیلان، خاطرنشان کرد: این جلسه به‌منظور تسریع بیشتر در روند اجرای کار برگزار شد تا پرونده‌های موجود به سند برسند.

روند واگذاری سندهای در چند سال اخیر کندتر شده است

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر روند واگذاری سندهای کندتر شده است، گفت: سنددار کردن املاک نسبت به برنامه پنج ساله چهارم کندتر شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مختصات دار کردن نقشه را یکی از دلایل کند شدن صدور سند عنوان کرد و افزود: قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی که بحث سنددار کردن را به‌عنوان یک قانون دائمی کرد از دیگر دلایلی بود که کار ابلاغ آیین‌نامه اجرایی 18 ماه طول کشید و سبب ایجاد وقفه در کار شد که با توجه به برطرف شدن مشکلات صدور سند سریع تر خواهد شد.

شاملو، صدور سند برای 200 هزار واحد در سال را برای کشور بسیار مناسب دانست و گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از روستاهای بزرگ صدور سندشان صورت گرفته است و در صورت همکاری بنیاد مسکن و سازمان ثبت‌اسناد و املاک رسیدن به چنین آماری دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon