تکمیل اردوگاه مقدس اردبیلی نیازمند اعتبارات ملی و استانی است

تکمیل اردوگاه مقدس اردبیلی نیازمند اعتبارات ملی و استانی است

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: تکمیل و تجهیز اردوگاه مقدس اردبیلی نیاز به اعتبارات ملی و استانی دارد که در این راستا لازم است تفاهم نامه استانی تنظیم و به وزارت متبوعه ارسال شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: خیران مدرسه ساز همواره در راه مدرسه سازی پیشگام وجلوتر از دولت حرکت کرده و کارهایی بسیار بزرگی در این عرصه انجام داده اند که بعد از این نیز تامین و رفع کمبود فضاهای آموزشی نیازمند همکاری و مشارکت خیران مدرسه ساز است که بهتر است این امر با مکان یابی مناسب و بر حسب نیاز مناطق انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز برای استقرار پایه سوم متوسطه دور اول پایه نهم با تمهید مقدمات لازم گفت: لازم است در جلسات آتی شورا، موضوع  ساخت و ساز فضاهای مورد نیاز برای این موضوع  مطرح  و تا حصول نتایج  مورد نظر از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان پیگیری شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر در 3 شهر مشگین شهر، خلخال و به ویژه اردبیل با کمبود فضای آموزشی رو به رو هستیم، افزود: مهاجرپذیری شهر اردبیل و ایجاد شهرک های جدید و مسکن مهر سبب این امر شده که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس باید به تکمیل طرح های خود در این زمینه سرعت بیشتری بدهد.

خدابخش با اشاره به افزایش جمعیت شهرهای اردبیل و پارس آباد و 3 برابر شدن جمعیت پارس آباد در سال های آینده بیان کرد: باید در این مورد هدفگذاری‌های و برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد تا برای شهرهایی پرجمعیت با در نظر گرفتن افزایش جمعیت برنامه ریزی شود تا این برنامه ها همراه با موفقیت باشد.

وی در مورد اردوگاه  مقدس اردبیلی و تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز آن تصریح کرد: برای رفع مشکلات  بایستی از اعتبارات ملی و استانی استفاده شود که در این راستا لازم است تفاهم نامه استانی تنظیم و به وزارت متبوعه  ارسال شود.

استاندار اردبیل با اشاره به مشکل فضای آموزشی و خوابگاهی پردیس‌های علامه طباطبایی و بنت الهدی صدر اردبیل، بر رفع مشکلات و حل موضوع  با تشکیل  جلسه  استانی و ارائه  تصمیمات اتخاذ شده به مسئولان کشوری تاکید کرد.

خدابخش با بیان اینکه فضاهای آموزشی ما نیازمند محیط شاد و مفرح  است و این مهم بی شک در تعلیم و تربیت دانش آموزان تاثیرگذار است، اظهار کرد: زیباسازی و تجهیز مناسب و شاد محیط های آموزشی و تامین نیازهای عاطفی، روحی دانش آموزشمی تواند به تربیت نسلی شاد و مسئولیت پذیر برای آینده کشور کمک کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon