تکرار انتخابات فرمایشی پارلمانی بحرین در ۳۴ حوزه؛ شکستی دیگر برای آل خلیفه

تکرار انتخابات فرمایشی پارلمانی بحرین در 34 حوزه؛ شکستی دیگر برای آل خلیفه

خبرگزاری تسنیم: وزیر دادگستری بحرین طی یک کنفرانس خبری نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را که با تحریم گسترده مخالفان همراه بود، اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزیر دادگستری بحرین طی یک کنفرانس خبری نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد، بر اساس سخنان وی، انتخابات در 34حوزه‌ انتخاباتی تکرار می شود و زمان برگزاری آن روز شنبه 8 آذرماه خواهد بود.

«خالد بن علی آل خلیفه» وزیر دادگستری بحرین روز گذشته و پس از پایان روند رای‌گیری انتخابات پارلمانی و شورای شهر، مدعی شد میزان مشارکت در این انتخابات 53 درصد بوده است.

وزیر دادگستری بحرین در کنفرانس خبری که پس از بسته شدن مراکز اخذ رای برگزار شد، همچنین ادعا کرد،  میزان تحریم کنندگان این انتخابات که با رقابت 419 نامزد همراه بود، کمتر از 16 درصد بوده است.

این در حالی است شیخ «علی سلمان» دبیر کل جبهه ملی- اسلامی «الوفاق»، عصر دیروز با تأکید بر اینکه میزان مشارکت در این انتخابات، خارج از نیروهای امنیتی به بیش از 17 درصد نمی‌رسد، اعلام کرد: 80 درصد از شرکت کنندگان در انتخابات پارلمانی و شورای شهر که دولت بحرین آن را برگزار کرده است از کارمندان دولت بودند.

رسانه‌های محلی بحرین نیز روز گذشته گزارش دادند در روزی که خاندان حاکم انتخابات پارلمانی و شورای شهر را برگزار کرده است، مردم این کشور انتخابات را به‌صورت گسترده تحریم کردند و حالتی از نافرمانی مدنی و مرگ انتخاباتی بر خیابان‌های بحرین حکم‌فرما شده است.

همچنین در روز گذشته که با عصیان و نافرمانی مدنی گسترده مردم همراه شده، جوانان بحرینی در اعتراض به سیاست‌های خاندان حاکم در این کشور تظاهرات کردند که با سرکوب شدید نظامیان حکومت روبه‌رو شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت