تغییر قانون شوراها هنوز قطعی نشده است

تغییر قانون شوراها هنوز قطعی نشده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در حال حاضر بحث‌هایی در مورد تغییر قانون شوراها مطرح است اما هنوز این مباحث و تغییر قانون شوراها قطعی نشده و تنها در حد کارشناسی باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد افشار ظهر امروز در کارگاه آموزشی "آنچه شوراها باید بدانند" در اردبیل اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال حاضر 130 هزار عضو در سطح کشور دارد که می تواند از این ظرفیت در پیشبرد امور شهری و روستایی استفاده کرده و زمینه ساز توسعه و عمران و آبادانی شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های شوراهای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در برخی مواقع شوراها از این توانمندی استفاده نمی‌کنند که اگر از این توان و قابلیت در چارچوب قانون و به نحو احسن استفاده شود می تواند سبب توسعه هر چه بیشتر شهر و روستا شود.

افشار تصریح کرد: شوراها باید با تامین رضایتمندی مردم و در نظر گرفتن خواسته های آنان در امور مربوط به شهر و روستا روزمرگی را از کار شورا کنار زده و پویایی و توسعه را زمینه ساز شوند.

مدیرکل دفتر شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه خروج از روزمرگی در شوراها از نیازهای اصلی آنها است، گفت: باید شوراها با انجام طرح‌ها و پروژه‌های پویا و خلاق از روزمرگی رها شوند چرا که دچار شدن به روزمرگی یک آسیب جدی در مسیر فعالیت‌های شوراهای شهر و روستاها است.

وی با بیان اینکه قوانین موجود در شوراها نیازمند تغییر و بازنویسی است، افزود: در این مورد در حال حاضر بحث هایی مطرح است اما هنوز این مباحث و تغییر قانون شوراها قطعی نشده و تنها در حد کارشناسی باقی مانده است.

افشار با بیان تشریح اینکه یکی از اصلی ترین وظایف شوراها ایفای نقش نظارتی آنها است، گفت: شوراها باید این وظیفه را اولی‌تر از نقش اجرایی دانسته و قبل از امور اجرایی سعی و اهتمام به امور نظارتی در اجرای پروژه ها و طرح های مختلف شهری و روستایی کنند.

مدیرکل دفتر شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه دوره های مدیریت های شهری در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 25 ماه است، اظهار کرد: البته در شهرهایی که جمعیت آنها کمتر از 200 هزار نفر است مدت این مدیریت حتی کمتر از 25 ماه است که این زمان محدود مدیریت سبب ایجاد برخی موانع و مشکلات در بسیاری از پروژه ها و طرح های اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon