با ایرباس برای تأمین قطعات وارد مذاکره شدیم

با ایرباس برای تأمین قطعات وارد مذاکره شدیم

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل هما در حاشیه پرواز گردشگری ۷۴۷ اس‌پی گفت: هدف ما از انجام این پرواز این بود که نشان دهیم علی‌رغم تحریم‌های ناجوانمردانه توانسته‌ایم یک هواپیمای بوئینگ قدیمی را عملیاتی و ایمن نگه داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرهاد پرورش، مدیرعامل هما در حاشیه مراسم پرواز گردشگران خارجی با هواپیمای گردشگری 747 اس‌پی گفت: هدف ما از انجام این پرواز این بود که نشان دهیم علی‌رغم تحریم‌های ناجوانمردانه توانسته‌ایم یک هواپیمای بوئینگ قدیمی را عملیاتی و ایمن نگه داریم. وی در پاسخ به تسنیم اظهار کرد: ما پس از توافق ژنو توانستیم با بوئینگ قرارداد امضا کنیم و از طریق کمپانی‌های دیگر غربی نیز به‌راحتی تأمین قطعه انجام شد.

پرورش با اشاره به "در بحث تأمین قطعات در گذشته با ایرباس همکاری داشتیم" گفت: اکنون نیز مذاکرات با این شرکت اروپایی برای تأمین قطعات آغاز شده است.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی از ابتدای پیروزی انقلاب اظهار داشت: با وجود این تحریم‌ها حمل و نقل هوایی رشد داشته اما این رشد مناسب نبوده و نیاز ایران به هواپیماهای مناسبتر بسیار زیاد است. کارهای توسعه‌ای در حوزه حمل و نقل انجام شده و امیدواریم با توافق ژنو تسهیلاتی فراهم شود تا هم ما و هم ایرلاین‌های دیگر تقویت شوند.

وی با اشاره به اینکه پرواز گردشگری هواپیمای 747 به‌درخواست یک شرکت آلمانی انجام شد، گفت: در این پرواز گردشگرانی از 9 ملیت مختلف حضور داشتند.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه هواپیمای 747 هما تنها هواپیمای مسافربری اس‌پی فعال دنیاست گفت: به‌تازگی برای تهیه قطعات از ایرباس اقدام کرده‌ایم.

وی در عین حال افزود: البته بعضی از شرکت‌های اروپایی مایل به برقراری ارتباط با ما نبودند و هنوز نگرانی‌هایی دارند.

مدیرعامل هواپیمایی خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها منتظر نتایج مذاکرات ژنو هستند تا پس از آن در رابطه با برقراری ارتباط با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه پرواز هواپیمای 747 آخرین پرواز آن نبود، گفت: این هواپیما عملیاتی بوده و تا زمان اورهال بعدی آن در مسیرهای دوربرد اقدام به جابه‌‌جایی مسافر می‌کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه