۲۶ میلیارد ریال برای طرح‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت بوشهر تخصیص یافت

26 میلیارد ریال برای طرح‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت بوشهر تخصیص یافت

خبرگزاری تسنیم: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲۶ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه طرح‌های تربیت بدنی و سلامت تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسن قلندری ظهر امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه ورزش بهترین وسیله برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان محسوب می‌شود، اظهار کرد: اجرای طرح المپیاد درون مدرسه‌ای دانش آموزان را در تمام ابعاد مختلف انسانی رشد می‌دهد که اکنون در مدارس استان بوشهر اجرایی شده است.

وی طرح المپیاد درون مدرسه‌ای را یکی از حلقه‌های فعالیت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد و افزود: تنوع فعالیت‌ها برای تمام دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی و انواع مدارس باید به گونه‌ای ساماندهی شود تا هیچ دانش آموزی از فعالیت‌های ورزشی دور نماند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر  با بیان اینکه خانواده مهمترین عامل موثر در سلامتی و تندرستی دانش آموزان است گفت: برای تامین سلامت دانش آموزان باید بر روی رفتار خانواده‌ها تمرکز کرد چراکه لازمه تغییر رفتار دانش آموزان ،  تغییر نگرش خانواده‌ها به موضوع سلامت است ولازمه تغییر نگرش ،آگاهی و دانش است.

قلندری با بیان اینکه، تاثیرپذیری خانواده‌ها ازآموزش و پرورش، بیش از سایر نهادها است گفت: آموزش و پرورش بیشترین تاثیر را درآموزش و پیشگیری دارد و با آگاهی بخشی‌، قسمتی از مشکلات جامعه حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ارتباط با خانواده‌ها و آموزش آنها، مدیران مدارس و مربیان بهداشت  نقش کلیدی دارند خاطرنشان کرد:آموزش و پرورش محل رجوع همه افراد جامعه است و فرهنگیان و دانش آموزان پیام آوران سلامت و تندرستی هستند.

قلندری مهم‌ترین اقدامات انجام شده را طرح‌های آهن یاری، زیستن با قلب سالم، مروج سلامت، پیشگیری از بیماری ایدز، بهداشت وروان ، دادرس و صبحانه سالم نام برد.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به تخصیص اعتبارات این عرصه گفت: 26 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه طرح‌های تربیت بدنی و سلامت تخصیص یافت.

وی، مهمترین تنگناهای حوزه خود را کمبود فضاهای ورزشی دختران، تکمیل سالن‌های ورزشی نیمه تمام و چمن مصنوعی ذکر کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon