هزینه بازدید سایت‌های پربازدید با موبایل براساس تعرفه جدید

هزینه بازدید سایت‌های پربازدید با موبایل براساس تعرفه جدید

خبرگزاری تسنیم: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با بازگشت از تعرفه ۲.۵ ریالی دیتای آزاد موبایل به سمت نیم ریال، در واقع نرخ سابق اپراتور سوم ارتباطی را برای کلیه اپراتورها تعمیم بخشید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، بازگشت تعرفه آزاد اینترنت موبایل بعد از حرف و حدیث‌های بسیاری که رسانه‌ها سعی در پوشش آن داشتند،  از 2.5 به 0.5 ریال به ازای انتقال هر کیلوبایت داده و بدون تمایز در تکنولوژی نسل‌های سوم یا دوم، مژده‌ای به کاربران تلفن همراه برای استفاده هرچه بیشتر از این ابزار ارتباطی در راستای مراودات الکترونیکی است.

با مصوبه امروز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از این پس سقف نرخ اینترنت موبایل برای نسل‌های مختلف همراه مشخص است و اپراتورها نهایتا می‌توانند تا این نرخ به رقابت پرداخته و تعرفه‌های خود را اعلام کنند.

سقف تعرفه اینترنت آزاد در نسل دوم 14.8 ریال بود که نهایتا اپراتورها با توجه به مزیت رقابتی ارقامی بسیار کمتر را برای مشترکان خود برگزیدند اما با توجه به اینکه پیشنهاد اپراتورها در ارتباط با تجمیع نسل‌های ارتباطی رقمی بیش از 0.5 ریال بوده بعید است که تعرفه عملیاتی اپراتورها کمتر از میزان مصوب شود.

80 درصد مشترکان اینترنت موبایل در نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی را استفاده کنندگان از بسته‌های تشویقی اپراتورها شکل می‌دهند زیرا نرخ استفاده از دیتا در این نسل‌ها بسیار بالا و به نوعی به صرفه نیست که مشترکان به شکل آزاد به دریافت یا ارسال اطلاعات بپردازند.

سرعت بالا در نسل‌های 3G و 4G ممکن است مشترکان را از میزان استفاده دیتا غافل کند و از این حیث پیشنهاد می‌شود که از بسته‌های اینترنتی اپراتورها استفاده کنند.

با این حال تصویب نرخ 0.5 ریال برای اینترنت آزاد موبایل بیش از پیش به نفع مشترکان موبایل است.

برای روشن‌تر شدن موضوع و میزان کاهش قیمت، حجم برخی سایت‌های پربازدید توسط ایرانی‌ها را استخراج کرده و هزینه آن را برآورد کرده‌ایم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک