دیدار «اشرف‌غنی» با هیأت کنگره آمریکا پس از امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن + تصاویر

دیدار «اشرف‌غنی» با هیأت کنگره آمریکا پس از امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن + تصاویر

خبرگزاری تسنیم: «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان با یک هیأت شش نفره از کنگره آمریکا به ریاست «راب ویتمن» نماینده کمیته خدمات تسلیحاتی دولت واشنگتن دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای اعلام کرد: امروز محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان پس از تأیید پیمان امنیتی کابل-واشنگتن و توافقنامه ناتو موسوم به «سوفا» از سوی پارلمان این کشور، با یک هیأت شش نفره از کنگره آمریکا ملاقات کرد.

این دیدار که در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان انجام شد، دو طرف در مورد روابط میان کابل و واشنگتن در عرصه‌های مختلف از جمله حمایت مالی و تجهیز نیروهای امنیتی افغان و ادامه کمک‌های ایالات متحده آمریکا به این کشور، صحبت کردند. 

راب ویتمن در این دیدار گفت: از رهبری خردمندانه و تلاش‌های اشرف‌غنی و حکومت جدید افغانستان تشکر کرده و از ادامه حمایت‌های دولت آمریکا به حکومت و مردم این کشور اطمینان می‌دهیم.

محمد اشرف‌غنی نیز با اشاره به توانمندی نیروهای نظامی افغان در تأمین امنیت افغانستان گفت: از کمک‌های آمریکا در راستای تقویت نیروهای امنیتی و نظامی افغان و قربانیانی که این کشور در افغانستان داده است تشکر می‌کنیم.

همچنین وی بر گسترش روابط میان افغانستان و آمریکا تأکید کرد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت