۵۰ تئاتر خیابانی با موضوع سبک زندگی اسلامی در رشت اجرا می‌شود

50 تئاتر خیابانی با موضوع سبک زندگی اسلامی در رشت اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت گفت: ۵۰ تئاتر خیابانی با موضوع حقوق شهروندی و سبک زندگی اسلامی در رشت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علیرضا قانع ظهر امروز در جمع هنرمندان بسیجی این شهرستان با بیان اینکه بسیج دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگی و هنری است، اظهار کرد: ترویج و تبیین حقوق شهروندی از طریق ابزار هنر سبب ارتقای فرهنگی است.

وی با بیان اینکه 50 نمایش خیابانی با موضوع حقوق شهروندی و سبک زندگی اسلامی در رشت اجرا می‌شود، افزود: رشت زادگاه تئاتر خیابانی در کشور است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت گفت: در این سازمان گروه‌های مختلف تئاتر تشکیل شده و نظامنامه توسعه و ترویج تئاتر رشت تدوین و تصویب شده است.

قانع با اشاره به برگزاری بزرگترین جشنواره تئاتر خیابانی به میزبانی رشت، تصریح کرد: بر اساس نظامنامه توسعه و ترویج تئاتر رشت این جشنواره در دوسال آینده و با حضور هنرمندان تئاتر این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش خیابانی با اتکا به محیط، اجرا و مخاطب ساختار نمایش را پیش می‌برد، اظهار کرد: تئاتر خیابانی دارای مفاهیم بلند و پیام نمایشی حقوق شهروندی و سبک زندگی اسلامی حمایت می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه تئاتر خیابانی نمایش زنده‌ای است که طرح مسائل روز جامعه و پرداختن به واقعیت های مهم و اساسی از ویژگی های ذاتی آن است، افزود: تئاتر خیابانی را می‌توان واکنشی هنری نسبت به رویدادها و واقعیت‌های جامعه دانست.

قانع گفت: تئاتر خیابانی نمایشی غیرقراردادی بوده و برای عموم نمایش داده می‌شود و شهروندان در کنار زندگی روزمره خود به تماشای نمایشی با هدف می‌نشینند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon