کنگره جریان‌های تکفیری نشانه مسئولیت‌شناسی مرجعیت است


کنگره جریان‌های تکفیری نشانه مسئولیت‌شناسی مرجعیت است

خبرگزاری تسنیم: تفرقه، تشدید اختلاف و جنگ مذهبی یکی از ابزارهای دشمنان اسلامی است و این فتنه‌ای است که برای عبور از آن بصیرت و هوشمندی نیاز است.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام گفت: این ابتکار عمل توسط مرجعیت شیعه نشانه روشن‌بینی، آگاهی و مسئولیت‌شناسی مرجعیت در مبارزه با جریان‌های تکفیری و یک اقدام به‌موقع است.

آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اظهار کرد: تکفیر بر اساس یک برداشت انحرافی ناشی از هوای نفس، بدعت‌گذاری در دین، تعصب، کینه، جهل، ظلم، حسد و رقابت منفی در طول تاریخ شکل‌گرفته و لطمات جبران‌ناپذیری به اسلام و مسلمین و بشریت زده‌اند.

وی با بیان اینکه خوارج یکی از مصداق‌های بارز گروه‌های تکفیری در اسلام است گفت: گروه‌های تکفیری معاصر با استفاده ابزاری از جهاد و تفکر متحجرانه وهابیت شکل‌گرفته و درواقع ضربه جبران‌ناپذیری به اسلام و مسلمین و بشریت می‌زنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اتحاد علمای اسلامی و نخبگان جهان اسلام اعم از شیعه و سنی در برابر خوارج دوران، طرد آن‌ها از بدنه و پیکره جهان اسلام و از سویی آگاه‌سازی و روشنگری رسالت امروز علمای درجه اول است.

وی با اشاره به اهمیت کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام گفت: این ابتکار عمل توسط مرجعیت شیعه نشانه روشن‌بینی، آگاهی و مسئولیت‌شناسی مرجعیت در مبارزه با جریان‌های تکفیری و یک اقدام به‌موقع است.

کعبی خاطرنشان کرد: اتحاد علمای اسلام در روشنگری و آگاه‌سازی امت اسلامی و طرد جریان‌های تکفیری تأثیر والایی دارد.

وی به پیامدهای فتنه تکفیر اشاره کرد و گفت: دور کردن مسلمانان از یکدیگر و تشدید اختلاف یکی از پیامدهای فتنه تکفیر است که در نهایت جنگ مذهبی را شکل می‌دهد و سبب می‌شود امت اسلامی در زمینه تمدن سازی و پیشرفت و تعالی در برابر دشمنان اسلام به اهداف خود نرسند و دشمنان به‌آسانی بر امت اسلامی تسلط پیدا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تفرقه، تشدید اختلاف و جنگ مذهبی یکی از ابزارهای دشمنان اسلامی است و این فتنه‌ای است که برای عبور از آن بصیرت و هوشمندی نیاز است.

منبع:امت اسلامی

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

 

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon