بودجه پرورشی وزارت آموزش و پرورش ۱۰ برابر می‌شود

بودجه پرورشی وزارت آموزش و پرورش 10 برابر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای بودجه ۹۴ ما درخواست افزایش بودجه را داده‌ایم و آقای دکتر فانی هم این قول را داده‌اند که بودجه ۹۴ معاونت پرورشی ۱۰ برابر افزایش یابد.

حمید رضا کفاش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: نخستین کنگره بزرگداشت مربیان امور تربیتی کشور اسفندماه امسال در تهران برگزار می‌شود که یکی از برنامه‌های این کنگره دیدار با مقام معظم رهبری است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در وزارت آموزش و پرورش بیش از 10 هزار شهید والا مقام داریم که این شهدا یا مربیان تربیتی هستند و یا از کار‌شناسان امور تربیتی بوده‌اند که به مقام رفیع شهادت رسیده‌اند که با یاری خداوند اکنون در تهران در حال برنامه ریزی این بزرگداشت هستیم.

کفاش با بیان اینکه تاکنون خانواده‌های شهدا امور تربیتی کشور با یکدیگر ملاقات نکرده‌اند گفت: اکنون از خانواده‌های این شهدا دعوت به عمل امده است تا بتوانیم از وصایا و زندگی نامه این افراد و نکات علمی و اخلاقیشان را در کتاب‌های مختلف درسی تبیین کنیم.

وی در زمینه آخرین خبرهای دو دانش آموز غرق شده در اردو هلال احمر پرداخت و مبنی بر اینکه آیا رضایت خانواده‌ها گرفته شده یا خیر گفت: این برنامه، برنامه‌ای بود که توسط خود سازمان جوانان هلال احمر برگزار شده بود و خود این افراد نظارت‌های لازم را داشته‌اند و فقط مجوز‌هایش را از ما دریافت کرده بودند اما به علت عدم پیگیری به احتمال زیاد رضایت خانواده‌ها دو دانش آموز غرق شده گرفته شده است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش به تعداد دانش آموزان اعزامی به عمره دانش آموزی پرداخت و گفت: ما در سال گذشته 2600 دانش آموز را به عمره دانش آموزی اعزام کردیم که اگر‌‌ همان تعداد افزایش نیابد قطعا کمتر نمی‌شود.

کفاش تصریح کرد: امسال ما در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش درخواست اعزام 6000 دانش آموز را داده‌ایم اما با توجه به اینکه تاکنون شورای حج تشکیل نشده است نمی‌توان گفت که این مقدار افزایش می‌یابد یا خیر، اما مشخصا این تعداد نسبت به سال گذشته کمتر نمی‌شود و ما حتی در خواست افزایش اعزام هم داده‌ایم.

وی به نواقص سند تحول بنیادین در معاونت پرورشی اشاره کرد و گفت: در طول سالیان گذشته آن طور که باید به مسائل تربیتی در این سند توجه نشده است و در زمینه اردوگاه‌ها، نیروی انسانی و فعالیت‌های پرورشی آ ن طور که باید توجه می‌شده است در این سند صورت نگرفته است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش به بودجه 94 اشاره کرد و گفت: برای بودجه 94 ما درخواست افزایش بودجه را داده‌ایم و آقای دکتر فانی هم این قول را داده‌اند که بودجه 94 معاونت پرورشی 10 برابر افزایش یابد و طبق وعده‌های داده شده از 40 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon