ایران امیدوار به دستیابی به جامع‌ترین توافق هسته‌ای ممکن است

ایران امیدوار به دستیابی به جامع‌ترین توافق هسته‌ای ممکن است

خبرگزاری تسنیم: یک دیپلمات نزدیک به هیات مذاکره کننده کشورمان تاکید کرد که ایران امیدوار است تا مذاکرات هسته ای وین به طرف ها کمک کند تا به جامع ترین توافق ممکن دست پیدا کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، یک دیپلمات ایرانی نزدیک به هیات مذاکره کننده کشورمان امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که ایران انتظار دارد در دور نهایی مذاکرات هسته ای چه چیزی حاصل شود، تصریح کرد که "بهترین و جامع ترین توافق که می تواند در مدت زمان کوتاه باقی مانده به دست آید."

بر اساس این گزارش وی افزود: تنها دو روز باقی مانده است و آنها از هر دقیقه استفاده می کنند بنابر این اجازه بدهید ببینیم آنها چقدر می توانند در زمان باقی مانده به توافق دست یابند.

یک منبع نزدیک به هیات ایرانی نیز گفت: همه برای تلاش با هدف یافتن یک راه حل احتمالی یا توافق تمرکز کرده اند. هیچ کس از تمدید مذاکرات صحبت نمی کند و هیچ کس از طولانی کردن بیشتر مذاکرات در شرایط کنونی حرفی نمی زند. در شرایط کنونی همه مذاکرات متمرکز بر یافتن یک راهکار ممکن شده است.

ایران تاکنون بارها بر این مساله تاکید کرده است که هدف اصلی از برنامه هسته ای تولید برق است ولی قدرت های غربی به رهبری آمریکا مدعی هستند که هدف ایران از برنامه هسته ای تولید سلاح های اتمی است.

آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در شهر وین در حال برگزاری است و دو طرف تا 24 نوامبر یعنی دوشنبه فرصت دارند تا به توافق جامع هسته ای دست یابند. مذاکره کنندگان ایرانی و گروه موسوم به 1+5 در حال آخرین تلاش ها برای کاهش شکاف و اختلاف نظر بر سر مسائل اصلی و کلیدی هستند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان