مذاکرات وین نیازمند انعطاف و جسارت است تا فرصت تاریخی از دست نرود

مذاکرات وین نیازمند انعطاف و جسارت است تا فرصت تاریخی از دست نرود

خبرگزاری تسنیم: مدیر انجمن کنترل تسلیحات آمریکا گفت که رسیدن به یک نتیجه برد-برد نیازمند انعطاف و جسارت است تا فرصت تاریخی از دست نرود.

«داریل کیمبال» مدیر انجمن کنترل تسلیحات آمریکا در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: «منابع دیپلماتیک در هر دو طرف مذاکره به ما می گوید که اگر شکاف ها در دو یا سه مسئله حیاتی بتواند حل شود ارزش توافق در مسائل دیگر پایین می آید و به دو طرف اجازه می دهد که بر سر اصول توافق کنند.» 

دور نهایی مذاکرات هسته ای کشورمان با مجموعه کشورهای 1+5  در شهر وین اتریش در جریان است. به گفته کارشناسان موضوع چگونگی و زمان بندی رفع تحریم ها و نیز بحث ظرفیت غنی سازی ایران و نحوه رسیدن به سطح مورد نیاز ایران از موضوعات مشکل در مذاکرات است. 

داریل کیمبال معتقد است: «آنها می گویند که راه حل های فنی برای این مسائل ارائه و مورد بحث قرار گرفته است. اما برای یک توافق برد - برد که در آن فعالیت های هسته‌ای ایران برای کاهش اساسی تحریم‌ها تعدیل شود نیاز به یک اراده سیاسی وجود دارد. به نظر من شانس رسیدن به توافق بر طبق این اصول 50 -50 است. اکنون زمانی است که رهبران ارشد در تهران و واشنگتن باید انعطاف و جسارت از خود نشان دهد تا این فرصت تاریخی از دست نرود.» 

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان