ایستگاه برق ۷ مگاواتی در شهرک صنعتی مرکزی شهر لار ساخته می‌شود


ایستگاه برق 7 مگاواتی در شهرک صنعتی مرکزی شهر لار ساخته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مسئول شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با اعلام این خبر که ایستگاه برق ۷ مگاواتی در شهرک صنعتی مرکزی شهر لار ساخته می‌شود، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با مشارکت بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

محمدرضا پیمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان، با بیان اینکه در شهرک صنعتی لار صنایع مختلفی فعال یا در مرحله راه‌اندازی هستند، اظهار کرد: از این میان 13 واحد شرکت تولیدی مواد غذایی، 24 واحد صنایع شیمیایی – سلولزی و 54 کارخانه مربوط به صنایع فلزی است.

وی با اعلام این خبر که ایستگاه برق 7 مگاواتی در شهرک صنعتی مرکزی شهر لار ساخته می‌شود، تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و با مشارکت بخش خصوصی ایجاد می‌شود و تحقق این مهم سبب کاهش اُفت ولتاژ برق در این شهرک بزرگ می‌شود.

پیمان‌فر با اشاره به سابقه تجارت در میان مردم لارستان افزود: متأسفانه کارخانه‌داران لارستانی در امر بازاریابی در سطح استان و کشور ضعیف عمل می‌کنند و این مسئله سبب شده که صنعتی بودن لارستان بزرگ مورد غفلت واقع شود.

مسئول شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با توصیه به صنعتگران فعال در نواحی صنعتی لارستان مبنی بر پرهیز از دید درون‌گرا، تصریح کرد: اگر قرار باشد صنعت منطقه لارستان رشد کند و تولیدات آن متنوع و گسترده شود، باید ابتدا کالاهای تولیدی را به بازارهای بزرگ‌تر عرضه کرد.

وی با درخواست از مردم لارستان و جنوب فارس در مصرف کالاهای تولید شده در شهر خود، بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی مستقر در لارستان، کالاهای زیادی و با استانداردهای روز کشور تولید می‌شود که علاوه بر تبلیغات ضعیف تولیدکنندگان، مردم هم استقبال کمی از آن می‌کنند.

لزوم تأسیس کارخانجات بزرگ صنعتی در لارستان

پیمان‌فر با تأکید بر لزوم تأسیس کارخانجات بزرگ صنعتی در لارستان گفت: مردم و سرمایه‌داران داخلی و حتی لارستانی‌های مقیم خارج، باید دید و علم خود را نسبت به صنعتی کردن منطقه تغییر دهند و با استفاده از نیروهای جوان و کارآمد در کم کردن فاصله صنعتی این خطه با سایر نقاط و به ویژه ایجاد اشتغال تلاش کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های مرکز کسب و کار و فناوری لارستان خاطرنشان کرد: مشاوران صنعتی و کارشناسان شرکت‌های خدماتی با استقرار در ساختمان این مرکز در امور حسابداری و حسابرسی، ارائه طرح‌های توجیهی به سرمایه‌داران، نحوه مدیریت بر تولید و سایر کارهای خدماتی که مربوط به صنعتگران باشد، به افراد مراجعه کننده مشاوره می‌دهند.

مسئول شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با بیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شهر لار از تمامی امکانات خدماتی مانند: اینترنت، آب، برق، گاز، تلفن، آتش‌نشانی و غیره بهره‌مند است، تصریح کرد: با فراهم بودن این زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاران می‌توانند به راحتی اقدام به سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان لازم برای استقرار اورژانس در شهرک صنعتی مرکزی لار ایجاد شده است، افزود: متأسفانه به دلیل عدم تجهیز این مکان به خودروی آمبولانس، ارائه خدمات مطلوب با کمی کمبود روبه‌رو شده و امید است با همکاری مسئولان این مشکل برطرف شود.

پیمان‌فر با هنگفت دانستن ایجاد زیرساخت‌ها برای تأسیس شهرک صنعتی گفت: برای احداث یک شهرک صنعتی، نیاز به استقبال مردم است و باید در این زمینه مردم وارد شوند.

وی مشکل اصلی تولیدکنندگان در یکی دو سال اخیر را رکود اقتصادی، عدم ثبات قیمت‌ها، تأمین مواد اولیه و غیره دانست و بیان کرد: عرضه‌کنندگان عمده در شهرستان باید توجه داشته باشند که از خرید و توزیع کالاهای غیراستاندارد و اجناسی که کد بهداشتی ندارند و از شهرهای دیگر وارد لارستان می‌شود، اجتناب کنند.

مسئول شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان با ابراز نگرانی از گسترش توزیع کالاهای نامرغوب و در تضاد با بهداشت و محیط زیست در سطح لارستان، تصریح کرد: این کار علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد، سلامت مردم و محیط زیست به دلیل عرضه کالاهای ارزان‌تر به خاطر فرار از بیمه، عوارض و مالیات سبب ورشکستگی کارخانجات مستقر در لارستان می‌شود.

وی با انتقاد از بالا بودن میزان سودهای بانکی در ارائه تسهیلات به صنعتگران افزود: یکی از مشکلات اصلی سرمایه‌گذاران بالا بودن سودهای بانکی است که سبب می‌شود کارخانه‌داران برای بازپرداخت وام دچار مشکل شوند و در مضیقه قرار گیرند.

تنها راه نجات صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل، اعطای وام با بهره‌های کم است

پیمان‌فر با بیان اینکه تسهیلات بالای 20 تا 25 درصد گره‌ای از مشکلات صنعتگران را باز نمی‌کند، گفت: تنها راه نجات صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل، اعطای وام با بهره‌های کم است تا کارخانه‌دار دوباره قادر به تولید شود.

وی با اشاره به اینکه در منطقه لارستان بیشترین توجه تولیدکنندگان به ترتیب تولید مواد غذایی، سلولز، شیمیایی، فلز و کانی‌های غیرفلزی است، گفت: طرح‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در منطقه لارستان پیش‌بینی شده که از آن جمله می‌توان به تولید پروفیل‌های در و پنجره، گرفتن انواع مشتقات از خرما، انواع ظروف فوم، صنایع بسته‌بندی گیاهان دارویی، غذایی، خشکبار، تولید لوله‌های نیوپایپ پنج جداره و غیره نام برد.

مسئول شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان در مورد قیمت‌های زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این شهرستان، گفت: قیمت‌ها معمولاً هر سه ماه یکبار با توجه به خدمات زیرساختی موجود مثل آب، گاز، آسفالت، برق و غیره قیمت‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای خرید زمین در شهرک‌های صنعتی متقاضیان می‌توانند به دو طریق نقد و اقساط اقدام کنند، افزود: در خریدهای نقدی فرد از 12 درصد کاهش قیمت تخفیفی بهره‌مند می‌شود و در صورتی که مراجعه‌کننده خواهان خرید نقدی-اقساطی باشد، فرد می‌بایست 30 درصد از کل قیمت زمین را نقد بپردازد و مابقی را در 30 قسط پرداخت کند.

پیمان‌فر تصریح کرد: متراژ زمین‌های واگذاری برای احداث صنایع در ابعاد گوناگون هزار و 200 متر به بالا است و هیچ محدودیتی درباره متراژ زمین‌های واگذاری وجود ندارد و در قسمت صنایع کوچک هم زمین‌هایی با متراژ 300 متر به بالا به افراد داده می‌شود.

موقعیت ترانزیتی لارستان امکان سرمایه‌گذاری را بهتر فراهم می‌کند

وی با انتقاد از برخی سرمایه‌گذاران به خاطر خروج سرمایه‌هایشان از لارستان و سرمایه‌گذاری در مراکز استان‌ها یا شهرهای دیگر گفت: سرمایه‌داران با سرمایه‌گذاری و ایجاد مراکز تولیدی در منطقه لارستان می‌توانند در سرعت رشد صنعتی، ایجاد اشتغال و رفع کمبودها سهیم باشند.

 پیمان‌فر با برشمردن ظرفیت‌های خطه لارستان برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در شهرستان لارستان به خاطر قرارگیری در نقطه اتصال جنوب و مرکز کشور و نقطه تلاقی دو استان بزرگ و مهم یعنی فارس و هرمزگان، ترانزیت کالا و صادرات می‌تواند به شکلی آسان و کم‌هزینه‌تر انجام شود.

مسئول شرکت شهرک‌های صنعتی لارستان بر وجود فرودگاه بین‌المللی در این شهرستان و آمار بالای پروازهای خارجی و همچنین گمرک و راه‌های ترانزیتی شمال – جنوب اشاره و خاطرنشان کرد: لارستان با داشتن چنین ظرفیت‌هایی آینده روشنی دارد و  شهرک‌های صنعتی محل مناسبی برای راه‌اندازی کار و کارآفرینی برای جوانان این منطقه است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon