وحدت کشورهای اسلامی نباید زودگذر و موقتی باشد

وحدت کشورهای اسلامی نباید زودگذر و موقتی باشد

خبرگزاری تسنیم: دادستان کل کشور در دیدار رئیس دستگاه قضایی قطر گفت: باید وحدت و یک‌پارچگی میان کشورهای اسلامی زودگذر و موقتی نباشد چرا که تنها جریانی که می‌تواند در برابر نظام سلطه مقاومت کند وحدت کشورهای مسلمان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از  اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، دادستان کل کشور با رئیس دستگاه قضایی قطر دیدار کرد. در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر روابط عمیق و ریشه‌دار میان دو کشور ایران و قطر گفت: به‌خلاف هدفی که دشمنان اسلام در جهت تفرقه میان کشورهای اسلامی دنبال می‌کنند دو کشور ایران و قطر باید روابطی صمیمانه و گرم داشته باشند تا بتوانند با وحدت و یک‌پارچگی، دشمنان را بیش از پیش ناامید کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان کشور در خصوص همکاری با کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای همسایه افزود: باید وحدت و یک‌پارچگی میان کشورهای اسلامی زودگذر و موقتی نباشد چرا که تنها جریانی که می‌تواند در برابر نظام سلطه مقاومت کند وحدت کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: کشورهای غربی و سلطه‌گر خواهان برقراری امنیت در کشورهای خود هستند در حالی که همواره سعی می‌کنند در کشورهای اسلامی بلوا و آشوب ایجاد کنند که برای جلوگیری از این جریانات تفرقه انگیز، مسلمانان باید بر اساس آموزه‌های دینی سعی در حل اختلافات میان خود نمایند.

وی با اشاره به اقدامات کشورهای سلطه‌گر در جهت تجهیز و مسلح کردن گروه‌های تکفیری بیان کرد: تأکید می‌کنم که دستگاه قضایی کشورهای اسلامی ضمن حفظ حقوق مردم باید قاطعانه در برابر گروه‌های تکفیری که اقداماتشان موجب خدشه‌دار شدن چهره اسلام در جهان می‌شود بایستند.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه افزود: امروز می‌بینید کسانی که دائماً دم از حقوق بشر می‌زنند خود از ناقضان حقوق بشر در دنیا هستند.

وی با اشاره به حمایت ایران از عضویت قطر در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تأکید کرد: حضور یک کشور مسلمان در این شورا می‌تواند به پیشبرد و تقویت مسئله حقوق بشر در کشورهای مسلمان کمک زیادی نماید.

دادستان کل کشور تبادل تجربیات قضایی میان دو کشور را مهم دانست و افزود: همکاری دو کشور ایران و قطر در زمینه مبارزه با تروریسم، موادمخدر و جرائم سازمان یافته ضمن اینکه برای هر دو کشور مطلوب و مفید است موجب بهبود و برقراری امنیت در منطقه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد تا این سفر موجب تقویت و گسترش روابط میان دو کشور قطر و جمهوری اسلامی ایران در ابعاد قضایی شود.

در ادامه این دیدار علی‌بن‌الفطیس المری رئیس دستگاه قضایی قطر نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در ایران به سفر گذشته خود به کشورمان اشاره کرد و گفت: کنفرانس رؤسای قوه قضاییه کشورهای اسلامی در گذشته که به‌ابتکار ایران و تلاش مسئولان قضایی این کشور در تهران برگزار شد بسیار سودمند و مفید بود و امیدوارم این سفر نیز بتواند موجب بهره گیری و استفاده از تجربیات قضایی ایران در جهت تقویت روابط میان دو کشور شود.

رئیس قوه قضاییه قطر نیز با تأکید بر نقاط مشترک دو کشور اظهار کرد: یک‌پارچگی کشورهای اسلامی در واقع تأکید بر دیدگاه‌های مشترک میان آنها است و موضوعی مهمتر و عمیق‌تر از توجه به این اشتراکات وجود ندارد.

رئیس قوه قضاییه قطر در پایان ضمن دعوت از دادستان کل کشور جهت سفر به قطر خواستار انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر به این کشور شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon