پشت صحنه مسائل خاورمیانه مهندسی امنیتی و راهبردی استکبار است

پشت صحنه مسائل خاورمیانه مهندسی امنیتی و راهبردی استکبار است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به مسائل منطقه خاورمیانه گفت: پشت صحنه مسائل خاورمیانه یک مهندسی امنیتی و راهبردی است که طراحی آن توسط اتاق فکر آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار محمد حسین رجبی عصر امروز در گردهمایی قشر بسیج دانشجویی که در دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ مرزی بودن با تهدیداتی از پیرامون مواجه است که با هوشیاری می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد.

وی گفت: تهدیداتی که اکنون در حوزه مذهب در خاورمیانه ایجاد شده است دامنه امواج آن متوجه تمام افراد بوده و به کشور ما نیز می‌رسد که باید نحوه مقابله با آن را آموخت بنابراین نمی‌توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

راه مقابله با تهدید علمی دشمن اقدام علمی و فرهنگی است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به این که انتظار نمی‌رود که تمام اقشار برای مقابله با تهدیدات مذهبی وارد میدان شوند خاطرنشان کرد: اگر دشمن با رویکرد علمی و تهدید مذهبی وارد میدان شده است راه مقابله با آن نیز اقدامات علمی و فرهنگی است که این حوزه از عمل مربوط به دانشگاهیان است.

وی به رویدادهای اخیر خاورمیانه اشاره کرد و گفت: آنچه که اکنون در خاورمیانه در حال وقوع است با چنین حجم، هدف و تغییرات گسترده‌ای که در بدنه تهدید وجود دارد در طول تاریخ بی سابقه است و با ورق زدن تاریخ مشابه آن پیدا نمی‌شود.

پشت صحنه مسائل خاورمیانه یک مهندسی امنیتی و راهبردی است

سردار رجبی افزود: اتفاقاتی که در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان رخ می‌دهد خود به خود به وجود نیامده بلکه یک مهندسی امنیتی و راهبردی پشت سر این قضیه قرار دارد.

وی با بیان این که طراحی مهندسی برای خاورمیانه در اتاق فکر آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد گفت: این طراحی از گذشته و در حدود 35 سال پیش رقم خورده و آنچه امروز در صحنه اتفاق می‌افتد خارج از طرحی به نام برنارد لوییس در اتاق فکر آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان درباره طرح برنارد لوییس تصریح کرد: برنارد لوییس طراح بسیاری از اقدامات راهبردی رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده و آنچه که امروز در خاورمیانه در حال وقوع است بر اساس نظریه اوست که ناظر بر این است که اگر بخواهیم یک اسرائیل بدون تهدید در آینده داشته باشیم نیازمند این هستیم که تهدیدات متوجه آن را شناسایی کنیم و پس از شناخت بر روی آن متمرکز شده و از حالت تهدید خارج کنیم.

وی گفت: تمام کشورهای عربی در زمانی که سوریه محور مقاومت بود به آن به لحاظ معنوی و مادی کمک می‌کردند اما اکنون این رویه تغییر کرده و آنها در خدمت رژیم صهیونیستی هستند.

سردار رجبی افزود: صورت مسئله نظریه برنارد لوییس این است که عراق، سوریه و ایران اکنون کشورهایی هستند که در چالش بزرگ راهبردی علیه اسرائیل مشکل دارند و باید تبدیل به کشورهای کوچکی شوند که برای رژیم صهیونیستی قابل هضم باشد.

پاره پاره شدن خاورمیانه در راستای اجرای نظریه برنارد لوییس است

وی با اشاره به این که پاره پاره شدن خاورمیانه در راستای اجرای نظریه برنارد لوییس است خاطرنشان کرد: اگر گاهی مسئولان قومی در عراق از جدایی از چارچوب این کشور صحبت می‌کنند چه بخواهند و چه نخواهند در راستای طرح راهبردی اسرائیل و نظریه برنارد لوییس قدم بر می‌دارند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان این که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای عراق و سوریه هریک زمانبندی متفاوتی در نظر داشته‌اند افزود: زمانبندی برنامه مورد نظر در خاورمیانه بر اساس پیش بینی آمریکا و اسرائیل پیش نمی‌رود اما در چارچوب طرح آنها قرار دارد و این تاخیر سبب ممانعت و عقب نشینی نشده و آنها در حال پیشروی هستند.

جامعه برای مقابله با تهدیدات مذهبی منتظر اقدام مقابله‌ای دانشگاهیان است

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که یک تهدید جدی خاورمیانه را فرا گرفته و در راستای طرح راهبردی مهندسی امنیتی خاورمیانه‌ای آمریکا در حال پیشروی است که باید اقشار مختلف راه مقابله با آن را فرا گیرند.

سردار رجبی با بیان این که جامعه اکنون برای مقابله با تهدیدات مذهبی منتظر اقدام مقابله‌ای دانشگاهیان و جامعه علمی است گفت: این نوع مقابله با توپ و تانک و تجهیزات نظامی امکانپذیر نیست بلکه یک اقدام جدی مقابله‌ای در راهبرد منظم در کشور نیاز دارد که جامعه علمی می‌تواند آن را اجرا کند.

وی با تاکید بر این که باید متولی راهبرد مقابله‌ای با تهدیدات مذهبی در جامعه علمی و دانشگاهی کشور باید پیگیر مسائل باشد افزود: دشمنی در واقع حق دشمن است اما اقدامی که ما باید انجام دهیم همراه با هوشیاری، آگاهی بخشی به جامعه است که در حوزه کار جامعه دانشگاهی قرار دارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با یادآوری این که بالکانیزه کردن خاورمیانه طرح برنارد لوییس است گفت: جغرافیای کوچکی در عراق وجود دارد که عرب‌های شیعه در جنوب، عرب‌های سنی در مرکز و کردهای سنی در شمال آن قرار دارند نمونه بارز ایجاد کشورهای کوچک در نظریه برنارد لوییس است.

وی با بیان این که کشوری موزاییکی و قومی مانند ایران نیز از برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای کوچک کردن آن است خاطرنشان کرد: عربستان، اردن و سوریه نیز از برنامه‌های راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه است و آنچه در قالب این تهدیدات پیش می‌رود یک  اسلام جعلی و همراه با بدعت بوده که قرار نیست استقرار آن با یک نیروی گسترده نظامی صورت بگیرد.

سردار رجبی با اشاره به راهکارهای مقابله با تهدیدات مذهبی در خاورمیانه گفت: تمام آحاد جامعه باید نسبت به این تهدید اقدام کنند و هر کس در توان و در حیطه خود باید وارد عمل شود اما این که باید به عنوان یک کار در اولویت در جهت چاره یابی و مقابله با این تهدید به صورت همه گیر باید اقدام شود مورد قبول همه است.

نقش جامعه دانشگاهی و علمی کشور در آگاهی بخشی به جامعه

وی با تاکید بر نقش جامعه دانشگاهی و علمی کشور در آگاهی بخشی به جامعه برای مقابله با تهدیدات دشمنان تصریح کرد: در خاورمیانه یک مسئله بسیار گسترده در راستای تغییر ماهیت دین در حال وقوع است که به دلیل این که مذهبی و فرهنگی است راه مقابله و اثرگذاری آن نیاز به زمان دارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: اساتید مربوطه در دانشگاه‌ها باید یک اقدام و راهکار جدی برای مقابله با تهدیدات را در کلاس‌ها به دانشجویان آموزش دهند چرا که ما بر این باور هستیم که جامعه متاثر از اقدامات موثر دانشگاهیان است.

وی تاکید کرد: اگر اقدامات مقابله‌ای با تهدیدات فرهنگی دشمنان در دانشگاه‌ها به صورت جدی صورت گیرد می‌توان وجود آگاهی و در دستور کار بودن یک نهضت روشنگری و آگاهی بخشی را باور کرد.

سردار رجبی گفت: نمی‌توان گفت که تمام راه‌های مقابله با تهدیدات دشمن به دست جامعه دانشگاهی است اما اگر این قشر و روحانیون از اقشار تاثیرگذار هستند که در صف جلو قرار دارند و در پشت سر آنها صفی طولانی قرار دارد که در برابر تهدیداتی که متوجه کشور می شود باید مقابله کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon