دیپلمات غربی: تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ یکی از گزینه هاست

دیپلمات غربی: تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 یکی از گزینه هاست

خبرگزاری تسنیم: یک دیپلمات غربی در وین تاکید کرد که تمدید مذاکرات در خصوص برنامه هسته ای ایران یکی از گزینه های روی میز است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانوستی، یک دیپلمات غربی تصریح کرد که تنها طبیعی است که در حالی که به پایان زمان ضرب الاجل نزدیک می شویم در خصوص موارد مختلفی از گزینه ها مذاکره کنیم. تمدید مذاکرات یکی از گزینه های روی میز است.

بر اساس این گزارش لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه پیش از این تاکید کرده بود که گروه 1+5 بهترین تلاش خود را برای دستیابی به توافق بر سر برنامه هسته ای ایران انجام می دهد. وی در عین حال گفت که هنوز اختلافات وجود دارد.

ایران تاکنون بارها بر این مساله تاکید کرده است که هدف اصلی از برنامه هسته ای تولید برق است ولی قدرت های غربی به رهبری آمریکا مدعی هستند که هدف ایران از برنامه هسته ای تولید سلاح های اتمی است.

آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در شهر وین در حال برگزاری است و دو طرف تا امروز دوشنبه فرصت دارند تا به توافق جامع هسته ای دست یابند. مذاکره کنندگان ایرانی و گروه موسوم به 1+5 در حال آخرین تلاش ها برای کاهش شکاف و اختلاف نظر بر سر مسائل اصلی و کلیدی هستند.
انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت