بخشی از آئین‌نامه اجرایی اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم اصلاح شد

بخشی از آئین‌نامه اجرایی اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم اصلاح شد

خبرگزاری تسنیم: آئین‌نامه اجرایی ماده (۱۳۴) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم با تصویب هیئت دولت اصلاح شد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، براساس مصوبه هیئت وزیران، آئین‌نامه اجرایی ماده(134) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم اصلاح شد.

براساس مصوبه هیئت وزیران، آئین‌نامه اجرایی ماده(134) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم موضوع تصویب‌نامه شماره 33219/ت27260هـ مورخ 10/7/1381 به شرح زیر اصلاح می‌شود:

در ماده (1) عبارت «مهدکودک‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستاها،» قبل از عبارت «مدارس ابتدایی» و حرف «و» بعد از عبارت «فنی و حرفه‌ای» اضافه و عبارت «غیرانتفاعی/غیردولتی» جایگزین عبارت «غیرانتفاعی» و دو تبصره به عنوان تبصره‌های (3) و (4) به شرح زیر به ماده مذکور اضافه می‌گردد:

تبصره3ـ  مدارس: واحدهای آموزشی و پرورشی دارای مجوز از وزارتخانه‌ ذی‌ربط که آموزش‌های رسمی شامل پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای، پیش‌دانشگاهی و مدارس از راه دور می‌باشند که مطابق دوره‌های تحصیلی خدمات آموزشی ارائه می‌نمایند.

تبصره4ـ منظور از مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی/غیردولتی مؤسساتی است که براساس مجوز وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حسب مورد و آئین‌نامه تأسیس مؤسسات آموزش عالی غیردولتی/غیرانتفاعی تأسیس و با برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به صدور گواهینامه مورد تأیید وزارتخانه‌های یادشده در مقاطع تحصیلی دانشگاهی اقدام می‌نمایند.

متن زیر به عنوان تبصره به ماده (2) الحاق می‌گردد:

تبصره ـ درآمد مؤسسات نگهداری معلولین ذهنی یا حرکتی در خصوص اشخاصی که براثر ضایعات جسمی یا روانی یا ذهنی یا توأم به صورت دائم دچار اختلال سلامت و کارآیی شده‌اند از جمله سالمندان ناتوان که توسط کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی معلول شناخته می‌شوند و به صورت روزانه یا شبانه‌روزی از اشخاص مزبور نگهداری می‌نمایند و همچنین ارائه خدماتی نظیر خدمات آموزشی و پزشکی و توانبخشی مؤسسات مزبور در داخل مرکز یا با اعزام نیرو به محل زندگی معلول جزیی از فرآیند نگهداری محسوب و از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

در ماده (3) عبارت «وزارت ورزش و جوانان» جایگزین عبارت «سازمان تربیت بدنی» و دو تبصره به عنوان تبصره‌های(1) و (2) به شرح زیر به ماده مذکور اضافه و تبصره قبلی حذف می‌گردد:

تبصره1ـ درآمد باشگاه‌ها و مؤسسات ورزشی دارای مجوز از مراجع ذی‌ربط از محل تبلیغات، نقل و انتقال یا معاوضه ورزشکار، فروش لوازم متضمن نشان و یا مشخصات باشگاه و مؤسسه ورزشی و همچنین کمک‌های دریافتی آنها از دولت و یا مؤسسات دولتی برای انجام خدمات ورزشی، درآمد ناشی از فعالیت ورزشی تلقی می‌گردد. سایر فعالیت‌های اقتصادی باشـگاه‌ها و مؤسسات مذکور و نیز فعالیت‌های ورزشی فاقد مجوز مشمول مالیات می‌باشند.

تبصره2ـ کلیه درآمد فدراسیون‌های بین‌المللی و فدراسیون‌های ورزشی و کمیته ملی المپیک ناشی از برگزاری مسابقات ورزشی در ایران نیز از معافیت مندرج در این ماده برخوردار است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‎جمهور این مصوبه را در تاریخ 26/8/93 برای اجرا به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت ورزش و جوانان، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon