دیدگاه انبوه‌سازی در شهرستان مریوان وجود ندارد

دیدگاه انبوه‌سازی در شهرستان مریوان وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار مریوان با اشاره به اینکه دیدگاه انبوه‌سازی در شهرستان مریوان وجود ندارد گفت: این امر ناشی از ضعف فرهنگ آپارتمان نشینی است که در این زمینه باید فرهنگ سازی لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، محمد فلاحی صبح امروز در جلسه هم اندیشی شورا، شهرداران و بخشداران شهرستان مریوان با اشاره به سابقه ایجاد شوراها به عنوان نهادی مردمی اظهار کرد: یکی از مولفه‌های مهم در توسعه همه جانبه کشور همراهی سازمان‌ها مردم نهاد با دولت است.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد از فرصت‌های جامعه برای ارائه خدمت صادقانه به مردم هستند و این نهادها ضمن حفظ استقلال خود باید دولت را در رسیدن به توسعه پایدار یاری کنند.

فرماندار مریوان جایگاه سازمان‌های مردم نهاد را با ارزش توصیف و خاطرنشان کرد: همراهی سازمان‌های مردم نهاد با دولت هم افزایی و پیشرفت کشور را تضمین می‌کند.

وی گفت: فرهنگ‌سازی و ایجاد بسترهای لازم برای حضور و مشارکت فعال مردم در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از جمله مهمترین وظایفی است که بر عهده سازمان‌های مردم نهاد واگذار شده است.

فلاحی با اشاره به اینکه جامعه امروز ما نیاز مبرمی به حضور گسترده و مشارکت مردم در تمامی عرصه‌ها دارد افزود: متاسفانه دیدگاه انبوه سازی در شهرستان مریوان وجود ندارد و همچنین بحث‌های آپارتمان نشینی در این شهرستان هنوز جای نیافتاده لذا باید برای آن فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

فلاحی به عملکرد شهرداری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون دید و نگاه شهرداران برای درآمدزایی در شهرستان‌های مرزی همچون مریوان احداث مغازه و پاساژ بوده است ولی این امر آنچنان که باید نتوانسته سبب ایجاد یک درآمد پایدار باشد لذا از این پس باید با ایجاد یک راهکار کارشناسی شده به فکر ایجاد درآمد پایدار باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که با همت و تلاش شهرداران شهرهای مریوان، برده رشه ، کانی دینار و چناره بتوان در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونق و توسعه هرچه بهتر و بیشتر شهرستان بود.

فرماندار مریوان عنوان کرد: یکی از مهمترین وظایف شوراها نظارت بر فعالیت های شهرداری است اما این امر نیز باید به شیوه ای کامل و درست انجام گیرد و از هر گونه خصومتی باید پرهیز شود.

وی با بیان اینکه میزان هماهنگی شورا و شهرداری سطح شهرستان مریوان بسیار خوب است اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان فعالیت شوراها استیضاح و عزل شهرداران بود اما تعامل کنونی عامل پیشرفت و توسعه شهر خواهد شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon