اعتبارات ویژه فرهنگی به شهرستان نمین اختصاص می‌یابد

اعتبارات ویژه فرهنگی به شهرستان نمین اختصاص می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان نمین گفت: تلاش می‌کنیم با شناسایی استعدادهای بالقوه فرهنگی، هنری و استخراج نیازمندی های این بخش، اعتبارات ویژه ای را در سال آینده برای حل و فصل مشکلات فرهنگی شهرستان اختصاص دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدمهدی جوادی صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب در شهرستان نمین اظهار کرد: با توجه به سوابق فرهنگی، ادبی و عرفانی شهرستان نمین متاسفانه با بررسی‌هایی که انجام شده برخی خلاءهای موجود در حوزه فرهنگی سبب شده آن طور که باید چهره فرهنگی بودن شهرستان به شکل عملی مشهود نشود.

وی تصریح کرد: ما مصمم هستیم با شناسایی استعدادهای بالقوه فرهنگی، هنری و استخراج نیازمندی های این بخش، اعتبارات ویژه ای را در سال آینده برای حل و فصل مشکلات مربوطه اختصاص دهیم.

جوادی حل و فصل مشکلات بخش فرهنگ را مستلزم همکاری اهالی فکر و قلم با مسئولان شهرستان دانست و از فعالان فرهنگی، هنری و ادبی شهرستان خواست از طریق ارتباط تنگاتنگ با مسئولان تاثیرگذار شهرستانی و استانی نسبت به جمع بندی مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی تلاش های لازم را داشته باشند.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این مراسم توسعه امر کتابخوانی در استان را نیازمند کمک و مشارکت همه مردم و مسئولان دانست و گفت: در حال حاضر 7 کتابخانه با پرداخت 20 میلیارد ریال اعتبار از سوی خیران در سطح استان در حال احداث است که در سال 94 به بهره برداری می‌رسد.

داریوش سفیدی از فرمانداران شهرستان های استان خواست در کنار بحث سخت افزاری، برای تجهیز کتابخانه های احداث شده نیز اعتباراتی را منظور کنند تا امکانات کتابخانه ها تقویت شود.

وی با اظهار تاسف از پایین بودن سطح مطالعه و عضویت در کتاب خانه های عمومی در سطح استان که تنها 5 درصد جمعیت استان در کتاب خانه ها عضویت دارند، از همه فرهنگیان و تلاشگران عرصه علم و آگاهی استان خواست کاری کنند تا کتابخوانی به ارزشی والا در استان ما تبدیل شود و جوانان احساس نیاز به کتابخوانی و مطالعه را در وجود خود لمس کنند.

سفیدی تعداد کتابخانه های استان اردبیل را 64 باب برشمرد و بیان کرد: برای رسیدن به افق پیش بینی شده برای سال 1414 که قرار است کشور ما جزو 15 کشور جهان از لحاظ سرانه کتابخوانی باشد، به احداث 170 مورد کتاب خانه دیگر در استان نیاز داریم که تحقق آن همت همگانی می‌طلبد.

رئیس کتاب خانه عمومی شهرستان نمین نیز در مراسم تعداد اعضای کتابخانه های این شهرستان را 6 هزار و 700 نفر دانست و افزود: 2 هزار و 900 نفر از این تعداد فعال بوده و به طور مستمر به کتابخانه ها مراجعه می کنند.

محمد فتحی اظهار کرد: 52 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های این شهرستان موجود است که 5 هزار مورد آن به خوانندگان کتاب امانت داده می‌شود.

وی از انتخاب انجمن کتابخانه های عمومی نمین به عنوان انجمن برتر استان خبر داد و آن را نشانه علاقمندی مردم منطقه به امر مطالعه دانست.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon