شهدای اقتدار فرهنگی، سمبل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

شهدای اقتدار فرهنگی، سمبل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسنی، قائم مقام حوزه نمایندگی ولی فقیه دربنیاد شهید با بیان اینکه عزت و استقلال کشور مدیون ایثارگری شهداست، گفت: شهدای اقتدار فرهنگی در خارج از کشور سمبل رسالت بزرگ ما یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی، قائم مقام حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید در آئین گرامیداشت شهدای اقتدار فرهنگی با اشاره به اینکه رسالت بسیجی شهیدان موجب شکوفایی، عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است، افزود: بسیجیان ما در عرصه‌ها و سنگرهای مختلف به پاسداری از حریم ارزش‌های نظام و انقلاب می‌پردازند و رسالت بسیجی آنها شهادت را برایشان به همراه دارد. 

وی گفت: در دیداری‌هایی که با خانواده شهدا در شهرهای مختلف داریم و پیام و سلام مقام معظم رهبری را به آنها ابلاغ می‌کنیم، روحیه و اظهار ارادتشان دیدنی و پیام‌هایشان شنیدنی است.

حجت‌الاسلام حسنی به 3 خصیصه شهیدان در مقایسه با سایر قربانیان اشاره کرد و گفت: ویژگی اول نبودن امیال و اهداف دنیایی است، چر اکه شهید نگاه و خواست دنیایی ندارد، دوم شهید همیشه جاودانه است و می‌درخشد همانطور که سیدالشهداء(ع) و قیام ایشان امروز حتی دل‌های غیرمسلمانان را تحت‌الشعاع قرار داده است و سومین ویژگی این است که شهید، محیط را از آلودگی‌ها پاک می‌کند همانطور که بعد از عاشورا شاهد پشیمانی و رسوا شدن جریان‌های انحرافی بودیم. 

قائم مقام حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید با بیان اینکه حفظ عزت و استقلال کشور برای همگان روشن است، اظهار کرد: حفظ و نگهداری این ارزش‌ها مسئولیت خطیری است که به‌عهده همه ماست و بزرگترین، مهمترین و خطیرترین رسالت بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه جوانب است. 

وی گفت: امروز در بنیاد شهید بیش از 8 میلیون و 400 هزار سند از شهدا همچون وصیت‌نامه‌ها، خاطرات، عکس و سایر موارد وجود دارد که با علمی‌ترین روش نگهداری می‌شود و در واقع جامع‌ترین بانک اطلاعات از شهدا است.

حجت‌الاسلام حسنی در پایان تاکید کرد: باید رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب کتب و رساله‌ها و حفاظت از خانواده شهدا ادامه یابد. امروز 6 هزار نخبه از فرزندان شهدا و ایثارگران در سطح کشور داریم و این شهدای اقتدار فرهنگی سمبل رسالت بزرگ ما یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران