موافقت قطر با استرداد تعدادی زیادی از محکومان ایرانی دارای محکومیت سنگین

موافقت قطر با استرداد تعدادی زیادی از محکومان ایرانی دارای محکومیت سنگین

خبرگزاری تسنیم: وزیر دادگستری از موافقت رئیس دستگاه قضایی قطر با استرداد تعداد زیادی از محکومان ایرانی که با محکومیت‌های سنگین در این کشور زندانی‌ هستند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی پس از دیدار با رییس دستگاه قضایی قطر در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: وضعیتی امروز امت اسلامی دارد، وضعیت ناگواری است.باوجود توانایی، سرمایه‌های انسانی، امکانات و قدرت نرمی (قرآن و معارف) که داریم از آنها به خوبی استفاده نمی‌کنیم، به طوری که امت اسلامی درگیر جنگ و خشونت است و این برای اسلام که دین مودت و کمال است، خوب نیست.

وی با بیان اینکه متهم شدن امت اسلامی به خونریزی درست نیست خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم صلح در امت اسلامی افزایش یابد. نباید به جنگ افروزی در امت اسلامی کمک شود. خوشبختانه رئیس جمهوری ایران سال گذشته در سازمان ملل موضوع مبارزه با افراطی‌گری و خشونت را مطرح کرد؛ رئیس دستگاه قضایی قطر نیز گفت آنها هم در این راستا طرح‌هایی را دارند، اما به دلیل کمبود وقت قرار شد صحبت‌هایمان را در آینده ادامه دهیم.

پورمحمدی به دیدگاه رئیس دستگاه قضایی قطر درباره انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رئیس دستگاه قضایی قطر معتقد بود که انقلاب اسلامی دستاورد بزرگی است و جایگاه بزرگی دارد؛ چرا که انقلاب‌ها همگی با شکست مواجه شدند و رهبران خود را کنار گذاشته و به دیکتاتوری دچار شده‌اند، اما شما به این مصیبت گرفتار نشده‌ و این برای ما بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: رئیس دستگاه قضایی قطر اعتقاد داشت اگر گشایشی اقتصادی در ایران رخ دهد رشد ایران بسیار سریع خواهد بود. خوشبختانه توافق قضایی خوبی بین ما منعقد شد و آنها موافقت کردند بسیاری از زندانیان ما را که دارای محکومیت سنگین هستند به ایران بازگردانند. همچنین قرار شد با کشور قطر تبادل دانشجو داشته باشیم و دانشجویان آنها برای تحصیل در رشته‌های جرم شناسی و زبان فارسی به ایران سفر کنند.

وزیر دادگستری گفت: باید گفتمان درون اسلامی را تقویت کنیم.گفتمان درون اسلامی نیاز جبری جامعه اسلامی است. ما اکنون در حال گفت‌وگو با 1+5 هستیم و آن را باید به جاهای مطلوبی برسانیم. حضور 73 درصدی مردم در انتخابات حامل یک پیام بزرگ به جهان بود و این موضوع مردم سالاری عمیق مبتنی بر اصول اسلامی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: طبق توافقات قضایی که با قطر داشتیم قرار شد 10 نفر از زندانیان ما به ایران استرداد پیدا کنند و 20 نفر از هموطنانمان که در قطر بازداشت شده‌ بودند نیز آزاد شوند.  جرایم بیشتر آنها مربوط به مواد مخدر، تخلف از مقررات و ورود غیرقانونی به کشور قطر بوده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon