پیش بینی رشد ۴ درصدی برای بخش صنعت ایران در سال ۹۳

پیش بینی رشد 4 درصدی برای بخش صنعت ایران در سال 93

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نرخ رشد بخش صنعت و معدن سال ۱۳۹۳ را ۴ درصد پیش‌بینی کرد و گفت: ۴۳ برنامه اجرایی در چارچوب اقتصاد مقاومتی به برنامه‌های عملیاتی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت تبدیل شده‌است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین ابویی مهریزی در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران با اشاره به این که برنامه راهبردی وزارت صنعت به تاکید نعمت‌زاده رسیده و در دست تدوین است، بیان کرد: در برنامه‌های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به درستی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نسخه ملی برنامه سعادت اقتصاد ایران است و این سیاست‌ها جامع الاطراف، دائمی و مستمر است که 43 برنامه اجرایی تبدیل به برنامه‌های عملیاتی شده و اجرای آن ماده به ماده به سازمان مدیریت گزارش خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با برنامه ششم گفت: تدوین برنامه ششم در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار است و پیشنهاداتی در این رابطه ارائه شده و برنامه اعلامی تا خرداد ماه به مجلس و تا شهریور به دولت برای اجرا و یکسانی بودجه 1395 ابلاغ خواهد شد.

ابویی با تاکید بر این که اقتصاد در محیط امن و آرام توان فعالیت دارد ادامه داد: بخش صنعت، معدن و تجارت در محیط آرام و امن می‌تواند فعالیت خوب ،  مفید و همراه با رشد داشته باشد.

وی از تدوین شاخص آزادی اقتصادی خبر داد و بیان کرد: برنامه عملیاتی شاخص رقابت پذیری در حوزه کلان و شاخص صنعتی تدوین شده تا بنابر آن مسیر رشد و توسعه طی شود.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اولویت‌های وزارت صنعت، گفت: اولویت‌های رشته های صنعتی مطالعه شده که باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد و در کنار آن از اقتصاد بانک محور کشور آگاه بوده و امید است طبق برنامه‌های آینده روش سرمایه محور در کشور عملیاتی شود.

ابویی با بیان این که همیشه عرضه و تقاضا در اقتصاد تاثیرگذار است، افزود: اگر آمار بنابر استاندارهای هر بخش تدوین شود اختلافات آماری عمیق نبوده ولی ممکن است جایی آمارها به صورت دستوری تهیه شود.

وی ادامه داد: آمار دروغ نمی‌گوید بلکه دروغگویان آمار می‌سازند و این در حالی است که دولت و وزارت‌خانه متعهد بوده و همیشه بر آمار و ارقام منتشره خود متعهد خواهد بود.

او با تاکید بر این که بانک مرکزی برمبنای شاخص‌های خود آمار را اعلام می‌کند گفت: در 14 ماه گذشته آمارها در مقاطع زمانی مشخص یکسان بوده است.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که مرجع نرخ رشد بانک مرکزی است، بیان کرد: سال 1392 پایین ترین نرخ رشد و بدترین وضعیت را در چند سال گذشته تجربه کرده‌ایم.

وی در پایان تاکید کرد: آمار 6 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 10درصد رشد داشته که پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد صنعت و معدن در سال 1393، به 4 درصد برسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه