۸.۳ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان سقز بی‌سواد هستند

8.3 درصد جمعیت 10 تا 49 سال شهرستان سقز بی‌سواد هستند

خبرگزاری تسنیم: مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان سقز گفت: در شهرستان سقز ۸ هزار و ۴۹۰ نفر بی‌سواد هستند که این آمار معادل ۸.۳ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، علی اکبر ورمقانی فرماندار سقز صبح امروز در جلسه  ستاد راهبردی سوادآموزی شهرستان سقز اظهار کرد: تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل راهی برای مبارزه با جهل و نادانی به جا مانده از دوران گذشته بود.

وی نقش سواد در افراد را در بحث توانمندسازی و استفاده از آن در بالا بردن توانایی‌های شخصی مهم دانست و گفت: افراد باسواد بسیار کمتر دچار خطا می‌شوند و افزایش سطح سواد در جامعه هم سبب کاهش ناهنجاری می‌شود.

فرماندار شهرستان سقز با بیان اینکه، دین مبین اسلام برای امر سواد آموزی اهمیت فراوانی قائل شده است تصریح کرد: دین اسلام دین علم، سواد، فرهنگ و تمدن است.

وی با اشاره به اهمیت سواد آموزی در جامعه، بر استفاده از توانمندی‌های امامان جمعه و جماعات، دهیاران، بهورزان، سازمان‌های مردم نهاد، رابطین بهداشت و زندانیان باسواد برای ریشه‌کنی بی سوادی تأکید کرد.

ورمقانی گفت: باید از ظرفیت افرادی که قبلا بی سواد بوده اند و امروز باسواد هستند جهت جذب و تشویق افراد استفاده کرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان هم در این جلسه گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته هنوز در استان کردستان 117 هزار و 19 نفر بی سواد بین سنین 10 تا 49 سال وجود دارد.

رمضان یوسفی افزود: استان کردستان را از لحاظ بی سوادی جزو شش استان اول کشور دانست و افزود: در بحث بی سوادی مطلق کردستان دوم و سیستان و بلوچستان اول است.

مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان سقز هم در این جلسه گفت: در شهرستان سقز 8 هزار و 490 نفر بی‌سواد هستند که این آمار معادل 8.3 درصد جمعیت 10 تا 49 سال این شهرستان است.

‌انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon