پلیس آمریکا علی‌رغم اطلاع از اسباب‌بازی بودن اسلحه، نوجوان ۱۲ساله را هدف قرار داد + عکس

پلیس آمریکا علی‌رغم اطلاع از اسباب‌بازی بودن اسلحه، نوجوان 12ساله را هدف قرار داد + عکس

خبرگزاری تسنیم: اطلاعات منتشر شده بیانگر این است که افسران پلیس آمریکا که در شهر کلیولند یک نوجوان ۱۲ساله را هدف قرار دادند، پیشتر از احتمال واقعی نبودن تفنگ همراه وی و اسباب‌بازی بودن آن مطلع بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی‌میل، در پی کشته‌شدن یک پسر دوازده‌ساله آمریکایی در شهر کلیولند توسط دو نیروی پلیس این کشور، پدر نوجوان مقتول افسران مذکور را به‌خاطر اقداماتشان به‌شدت محکوم کرد.

گرگوری هندرسون که پسر وی "تامیر رایس" شب گذشته و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت، در سخنانی با چشمانی اشک‌آلود گفت: "چه‌کسی فکر می‌کرد که وی به این زودی از بین ما برود، وی همچنان سال‌های زیادی را در پیش‌رو داشت. وی که 12 سال بیش نداشت، حتی نمی‌دانست که در حال انجام چه‌کاری است، اما افسران پلیس می‌دانستند که چه‌کاری می‌کنند".

در واقعه مورد نظر، نیروهای پلیس در حالی که تنها یک تفنگ اسباب‌بازی در دستان تامیر بوده است، وی را هدف گرفته به او شلیک کردند.

در این ماجرا یک فرد حاضر در محل حادثه که به مرکز فوریت‌های پلیس برای حضور آن‌ها در محل زنگ زده بود به مأمور گفته بود: "ما در پارک نشسته‌ایم ... اینجا یک پسری وجود دارد که تفنگی در دست دارد، هرچند احتمالاً تفنگ اسباب‌بازی است اما آن را به‌طرف همه نشانه می‌گیرد".

چند دقیقه پس از تماس بود که افسران پلیس در صحنه حاضر شدند، آن‌ها ظاهراً متوجه شدند که تامیر تفنگ خود را از روی میز برداشت و در کمبرند خود جا داد.

به‌گفته یکی از افسران، پس از آن بود که پلیس از وی خواست تا دستان خود را بالای سرش قرار دهد اما این پسربچه دستان خود را به‌طرف کمربند خود برده تفنگ خود را بیرون کشید.

اما با وجودی که در تماس گرفته شده با مرکز فوریت‌های پلیس اعلام شده بود که تفنگ احتمالاً غیرواقعی و اسباب‌بازی است، اما افسران به‌سوی تامیر شلیک کردند و حداقل یکی از گلوله‌ها به شکم وی برخورد کرد.

هرچند پس از شلیک به‌سوی تامیر، وی را به مرکزی پزشکی منتقل کردند اما شرایط وی طی شب وخیم شده نهایتاً جان سپرد.

انتهای پیام/ع*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان