۸۰ درصد جرائم اردبیل در حاشیه شهر رخ می‌دهد

80 درصد جرائم اردبیل در حاشیه شهر رخ می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: معاون دادگستری کل استان اردبیل گفت: گسترش بی رویه حاشیه شهر سبب بروز بسیاری از مشکلات شده است تا جایی که بر اساس تحقیقات انجام گرفته بیش از ۸۰ درصد جرائم در حاشیه شهر اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یوسف خدادادی ظهر امروز در جلسه مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری اردبیل با اشاره به دو ابتکار برجسته دادگستری استان در سال‌های اخیر اظهار کرد: تشکیل واحد مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری و احصای وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و ابلاغ آن به دستگاه‌ها از راهکارها و ابتکارات شاخص دادگستری استان در سال‌های اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: این کار در حوزه مقابله با جرایم به ویژه پیشگیری از تخلفات شهری موفقیت‌های چشمگیری داشته است به طوری که این طرح‌ها مورد توجه سایر استان‌ها نیز قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با اشاره به برخی از مشکلات در سطح شهر گفت: برخی از مشکلات شهری مانند سد معبر، تخلیه نخاله، وجود مکان‌های مخروبه، ترافیک شهری تکدی‌گری و نیز حفظ حریم رودخانه و راه‌ها بایستی از اولویت‌های کاری مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری باشد.

خدادادی باتشریح آسیب‌های ناشی از حاشیه نشینی در شهر بیان کرد: گسترش بی رویه حاشیه شهر سبب بروز بسیاری از مشکلات شده است تا جایی که بر اساس تحقیقات انجام گرفته بیش از 80 درصد جرائم در حاشیه شهرها اتفاق می افتد و این امر ایجاب می کند تا تمام دستگاه‌ها با همکاری و تعامل بیشتر با یکدیگر در صدد مقابله جدی با این معضل برآیند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز با قدردانی از تلاش های کلیه مسئولان دستگاه‌ها به ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تصریح کرد: اقدامات دستگاه‌ها و نهادها بایستی برای مردم ملموس باشد و مردم باید نتیجه اقدامات را در زندگی خود به عینه تجربه کنند.

ناصر عتباتی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها در سال‌های گذشته افزود: برخی سهل انگاری‌ها سبب شده هم اکنون درگیر بسیاری از معضلات جدی باشیم که به راحتی قابل جبران نیست که نمونه بارز آن حفر چاه‌های غیر مجاز از سوی برخی افراد سودجو بوده که در سایه سهل انگاری های انجام گرفته صدمات جبران ناپذیری را بر منابع زیرزمینی به ویژه سفره‌های زیرزمینی آب وارد ساخته است.

وی اظهار کرد: نگاه تمام مسئولان باید نگاه پیشگیرانه و بازدارنده باشد چرا که در این مرحله است که می توان با صرف هزینه های کمتر جلوی بسیاری از تخلفات را گرفت و دادستانی نیز در این راستا با قاطعیت از این گونه اقدامات حمایت می کند.

شهردار اردبیل نیز از حمایت های قضایی دادگستری استان از اقدامات قانونی شهرداری اردبیل به ویژه از پیگیری های مستمر و مداوم معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل قدردانی کرده و گزارشی از وضعیت عمومی شهر ارائه داد.

صدیف بدری با اشاره به تأثیر مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری در پیشگیری از تخلفات گفت: این واحد به ویژه در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز کمک کار بسیارخوبی برای شهرداری اردبیل بوده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon